1. Bugetului zilnic, Costul pe Click
Verifica bugetul zilnic pentru fiecare camapanie precum si costul pe click pentru grupuri. Porneste cu bani putini pentru a analiza pozitia cuvintelor cheie in Google, precum si costul unui click pentru o pozitie superioara. Mareste costul pe click doar pentru grupurile pentru care nu ai click-uri deloc, iar pozitia reclamei in google este foarte joasa.
2. Toate reclamele au o destinatie corecta
Acum doua saptamani am observat o persoana care isi promoveaza serviciile de marketing prin Adwords. Totul bine si frumos pana in momentul care am dat click pe reclama si m-a dus pe o pagina care nu exista. Ok, se mai intampla … dar dupa doua saptamani destinatia este inca inexistenta 🙂 ?
Verifica (de doua ori daca e cazul) toate reclamele si toate paginile destinatie! O modalitate foarte simpla este din contul Adwords, mergi pe fiecare grup in parte apoi din tab-ul cu reclame da click pe fiecare reclama. NU, NU esti taxat daca dai click pe reclama ta din contul de adwords (din google costa!)
Ca sfat, evita sa folosesti pagina principala ca pagina destinatie din reclamele Google. Creaza grupuri bazate pe fiecare serviciu pe care compania ta il ofera si directioneaza vizitatorii in functie de serviciul cautat. Astefel vei avea o rata de conversie cu siguranta mai mare 🙂
3. Target-area vizitatorilor
Separa vizitatorii care vin din cautare de cei care vin de pe continut. Monitorizarea lor este total diferita. Un vizitator care vine din motorul de cautare este direct interesat de ceea ce i se ofera, pe cand cel care vine de pe continut manifesta interes poate doar pentru un aspect tangential continutului nostru.
4. Google Conversion Tracking
Esential! Nu lansa o campanie adwords daca nu ti-ai definit ce inseamna o conversie. Practic, o conversie poate fi inscrierea la un newsletter, cumpararea unui produs, completarea unui formular, etc. In cazul in care doresti sa faci branding, iti sugerez alegerea retelei de continut.
5. Google Analytics
Google Analytics este gratuit si ne ofera statistici despre ce anume se intampla pe site-ul nostru. Cum interactioneaza vizitatorii cu site-ul nostru? Ce pagini viziteaza cel mai mult? De pe ce pagina pleaca majoritatea vizitatorilor? Cat timp stau pe pagina? Aceste intrebari ne ajuta sa ne perfectionam continutul si structura site-ului astfel incat sa fie pe gustul vizitatorilor nostri. Stiti voi … „clientul nostru, stapanul nostru”
Google Analytics ofera posibilitatea crearii unei legaturi cu contul de Adwords. Astfel, vom putea analiza comportamentul vizitatorilor care vin strict de pe rezultatele platite. Vom putea urmari care cuvinte cheie sau grupuri ne aduc vizitatori de calitate si care nu, astfel putem sti unde sa marim bugetu.
Ia decizii bazate pe fapte, nu pe intuitii! Marele avantaj al online-ului 🙂
Pingback: Publicitate Online Prin Adwords: Cautare, Continut, Plasament | Promovare Site | Publicitate Online | Google Adwords | SEO | SEM
Salut! Am o pagina de licitatii in timp real – masinilicitate.ro, si tocmai ma pregatesc sa incep o campanie, asa ca m am pus pe documentat. Asa am ajuns aici la tine si dupa ce am prestat atentie, pot sa spun ca sunt deja mai asupra subiectului. Ar fi trebuit sa cercetez mai demult, dar … n au prea fost bani pentru campania asta. Te adaug in blogrol – nu ca sa o faci si tu, ci pentru ca ai ceva informatie aici la care lumea ar trebui sa ajunga
Vreau sa ti multumesc, si iti urez mult spor cu blogaritu’ !
ciao!