Luna decembrie sau luna cadourilor este luna in care toti vor sa vanda. Si nu oricum, ci cat mai mult! Oamenii cumpara in decembrie, important este daca vor cumpara de la tine sau nu.
Recomandari pentru cei care au campanii Google Adwords in aceasta perioada:
1. Fii cu ochii pe competitie
Este extrem de important sa te uiti zilnic la concurenta ta din Adwords.
In primul rand in aceasta perioada apar multi amatori care stiu ca in decembrie „se cumpara mult” si fac Adwords la nivel de baza, chiar mai jos uneori. Daca sunteti atenti, veti vedea cum apar si dispar concurentii. Acesti concurenti in mod evident ne pot creste costul pe click deoarece liciteaza si ei pe aceleasi cuvinte ca si noi. Urmareste modul in care acestia liciteaza. Daca vor sa fie pe o pozitie superioara tie, lasa-i pentru ca nu vor sta mult acolo. Analizeaza-le reclama text si vino cu una mai buna ca a lor. Astfel poti atrace click-uri suficiente la un cost mai mic decat daca te-ai bate cu ei. Imediat ce vezi ca dispar si un concurent vechi cu experienta a urcat pe o pozitie mai mare decat a ta creste inapoi.
In al doilea rand, jucatorii mari vor avea bugete mai mari in aceasta perioada. Daca nu poti concura cu bugetele lor analizeaza nisele si categoriile mai putin exploatate de ei si liciteaza mai mult acolo.
Prima pozitie nu este tot timpul the wining one. Secretul este sa scrii reclame mai bune deact prima pozitie 🙂
2. Reclamele tale vs concurenta
Toti trebuie sa avem oferte si promotii in aceasta perioada. Foloseste-o in reclamele text doar daca este mai buna decat a concurentei. In caz contrar, creaza o curiozitate prin care sa atragi click-uri. Exemple de fraze care fac oamenii curiosi: Descopera oferta lunii decembrie!, Afla ce surprize ti-am pregatit!, Ti-am pregatit super reduceri!, Doar in decembrie ai cadouri surpriza!
Este important cum te pozitionezi in rezultatele de cautare in fata ofertelor concurentei. Daca stii ca ai produse mai bune decat ale concurentei sau beneficii mai mari scopul tau principal este sa aduci utilizatorii pe site-ul tau si nu pe al concurentei. Acestia vor cumpara de la tine chiar daca oferta ta este mai slaba decat a concurentei!
3. Testarea reclamelor si a paginilor destinatie
Stai cu ochii cat mai mult pe teste in cazul in care rulezi mai multe reclame sau mai multe pagini destinatie. Cele mai bune decizii se iau pe o perioada de timp cat mai mare, insa in aceasta perioada este bine sa ne uitam zilnic la diferentele de la o reclama la alta. Daca diferenta este mare, pune imediat pe pauza reclama care performeaza mai prost si
inlocuieste-o cu alta.
Mai jos este un screenshot cu 3 reclame pornite dimineata si rezultatele de dupa amiaza au fost urmatoarele:
Sunt importante urmatoarele metrici:
– % Served afisarile sa fie in mod egal
– Avg Pos. pozitia reclamei sa fie aproximativ egala
Observam diferenta incredibil de mare dintre CTR-ul primei reclame si cel de la a treia reclama. Se vede diferenta si in numarul de click-uri. Imagineaza-ti cat de mult potential ai pierde daca rulezi aceste trei reclame pentru o perioada de cateva zile sau saptamani! Intr-o perioada de aur!
Voi cum profitati de aceasta perioada? Ce strategii Adwords aveti?
Pingback: Campanii speciale de Craciun prin Pay Per Click (PPC) | 2Parale Blog - Marketing Afiliat