Google are un manual destul de stufos atunci cand vine vorba de promovarea prin AdWords. E usor sa gresesti prin a omite unii termeni de acolo insa e frustrant sa-i vezi pe altii cand abuzeaza in mod intentionat de scapari ale sistemului.
Scriu acest articol pentru a incuraja specilistii, consultantii, agentiile AdWords cat si pe cei care isi administreaza singuri conturile sa fie corecti si sa nu foloseasca intentionat tehnici prin care sa atraga atentia persoanelor care cauta pe Google.
Din pacate, aceste abuzuri nu mi se pare ca sunt taxate pe masura (din punctul meu de vedere) de catre Google. Asta desi se pune extrem de mult accent pe relevanta cat mai mare in rezultate si se avertizeaza chiar cu suspendarea contului AdWords.
Exista o metoda prin care ii putem ajuta pe cei de la Google pentru a dezaproba aceste reclame. In acelasi timp ne ajutam si pe noi. In cazul in care avem concurenti ce folosesc astfel de tehnici, iar nu este sesizata echipa Google, aceste reclame ies mai mult in evidenta, atrag o rata de click mai mare iar costul pe click al lor va fi mai mic. Iar costul nostru pe click va creste deoarece Google va considera ca aceste reclame sunt mai relevante pentru utilizatori, desi nu sunt.
Metoda de care vorbesc este raportarea reclamelor aici: https://support.google.com/adwords/contact/feedback?hl=en&origin=cluster&rd=2. Dureaza sub un minut sa faci o reclamatie. Eu personal am bookmark cu acest link si reclam destul de frecvent atunci cand ma lovesc de concurenti ce fac asta.
Cele mai folosite astfel de metode sunt folosirea unor cuvinte cu litere mari in reclama precum (GRATUIT, LIVRARE, etc.), folosirea spatiilor intre litere mari (A C A S A) sau a semnelor de punctuatie in mod excesiv.
Mai jos sunt exemple de reclame AdWords care incalca aceste politici pentru a-ti da seama mai usor despre ce vorbesc:
Am scris si un articol despre cum sa scrii reclame AdWords eficiente.
Tu ai vazut reclame care incalca aceste politici? Le reclami sau treci cu vederea?
Stii ce e trist Cristian? Faptul ca apar anunturi care incalca politicile editoriale si care (presupun eu) sunt incarcate chiar de angajati Google (stim cu totii ca exista clienti ale caror campanii sunt administrate pe la Dublin)
De ce spun asta? Pai daca incerc eu sa incarc un astfel de anunt, nu pot sa-l salvez. Ma insel cumva?
Mi se pare o chestie „Romaneasca” si tare sunt curios daca se practica si in afara.
Am un printscreen de toata frumusetea, daca te intereseaza spune-mi.
Dan, nu sunt incarcate de angajatii de la Google. Asta e sigur. De cele mai multe ori ai sa vezi astfel de reclame la clienti mici, iar ei nu se ocupa de acesti clienti.
Echipa de la aprobari din Dublin este una mica si supra solicitata, de aceea astfel de scapari se intampla.
Nu este vorba de ceva „romanesc”, se intampla si afara. Am vazut si pe acolo reclame de genul acesta.
Eu am scris acest articol tocmai pentru a incuraja sa nu se mai practice astfel de tehnici.
Asa credeam si eu. Insa ce m-a facut sa cred altceva este faptul ca anunturile contineau simboluri. Si nu cele de la tastatura, este vorba de o stea cu 5 colturi. Am incercat de curiozitate sa introduc simbolul si nu pot salva anuntul. Poate ma poti lamuri 🙂
Da, se pot folosi si acele simboluri desi nu este permis din cate stiu eu. Se putea da copy/paste la ele, nu am mai incercat demult. Insa daca altii pot sigur poti si tu, in mod cert nu este o reclama pe care poate sa o faca un advertiser iar tu nu – decat daca este vorba de ceva in beta (iar la ce ai spus tu nu este cazul).
Salut Cristi.
Cam dupa cat timp de la raportarea unui anunt se vad rezultatele? (dispare anuntul sau este editat de proprietar)
E in functie de cat de ocupata este echipa Google care se ocupa cu acest aspect. De regula la raportari se uita manual pe acestea si le dezaproba manual.
Am vazut ca la noi se practica si dubla servire la greu, aceeasi firma avand mai multe site-uri care apar in acelasi timp, iar oferta este identica in toate.
Salut, Cristian! Ce trec aici? – Please copy and paste the ad’s link location of the first ad *
Am selectat textul si am copiat linkul… Am rezolvat problema.