Rata de conversie din comparatoarele de preturi este una mult mai buna comparativ cu alte canale unde ne promovam. Asta deoarece persoanele care intra pe comparatoarele de preturi sunt intr-un stadiu mai avansat de cumparare.
Principalul dezavantaj insa este cel al pretului, acesta fiind principalul factor de decizie in achizitionarea unui produs. Din punctul meu de vedere, publicul de pe aceste siteuri sorteaza produsele dupa pret si apoi aleg primul brand cunoscut lor.
Mai ales in segmentul de IT & C aceasta tehnica este una foarte intampinata. Desi nu sunt un fan al atragerii de clienti care au ca factor de decizie doar pretul, exista momente in care avem promotii sau produse la care avem cel mai bun pret. In astfel de momente cu siguranta ne dorim sa aparem cat mai vizibil pe comparatoare de preturi.
Am luat lista de comparatoare de preturi de pe dmoz si am facut o lista cu cele de preturi care permit afisarea de reclame prin Google AdWords:
www.compara-pret.ro (format banner in partea de sus si dreapta, format text la intre rezultate)
http://www.indecis.ro/ (format banner sus si in dreapta)
www.price.ro (format banner pe partea stanga si dreapta a continutului, format text inaintea si dupa rezultate)
www.pricedefy.ro (format banner intre rezultate)
www.pricer.ro (format banner si text intre rezultate)
www.shopspider.ro (format banner si text in dreapta rezultatelor si sub rezultate)
www.shopmania.ro (format banner si text dupa rezultate, pe pagina de produs in partea dreapta)
www.smartbuy.ro (format banner inainte si dupa rezultate, pe pagina de produs in dreapta)
Recomandarea mea este sa folositi toate comparatoarele ca plasamente indiferent de cat de cunoscut sau necunoscut este. Spun asta deoarece unele comparatoare mai mici pot fi indexate pentru fraze pentru care cele mari nu sunt indexate.
Foloseste cu incredere atat categoriile sau chiar paginile de produs ale comparatoarelor ca plasamente in functie de ce anume promovezi. Pe langa asta, recomand sa folosesti si cuvinte cheie care au legatura cu ce promovezi pentru a filtra contextual in functie de pagina pe care se afla utilizatorul.
Astept feedback-ul tau referitor la aceasta metoda de promovare. Nu te sfii 🙂
Comparatoarele de preturi sunt bune pentru brandurile cunoscute sau si pentru magazinele online care vand produse necunoscute ?
Asa cum spuneam si in articol, cred ca multe persoane sorteaza dupa pret si cumpara de la brandul care il recunosc primul. Pe de alta parte depinde si de pretul produsului. Eu personal nu mi-as cumpara un televizor de la un brand de care nu am auzit deloc oricat de mare ar fi diferenta de bani. Dar un produs de 200-300 probabil as cumpara chiar de la un brand necunoscut.
Oricum cred ca merita sa fii in comparatoare si sa testezi. Mai ales prin AdWords. Stii sigur ca reclama ta va fi afisata unui public intr-un stadiu avansat de cumparare. Iar daca va da click pe banner poti sa-l urmaresti prin remarketing, ceea ce va putea face in ochii lui sa para un brand mai mare desi nu auzise de el 🙂
Si daca ne referim la alte produse care nu fac parte din categoria electrocasnice sau it ? de exemplu in fashion foarte multe magazine online vand produse nebranduite .
La fashion e posibil sa fie mai dificil putin. Asta deorece un comparator compara pretul unui produs pe care il vinzi tu cu acelasi produs pe alte siteuri. Electrocasnicele sunt aceleasi indiferent de site de aceea functioneaza bine pe aceste siteuri. La fel si parfumurile.
Sunt unele comparatoare care au si haine insa trebuie sa fie modele cunoscute si prezente pe mai multe siteuri.
Eu am inscris site-ul pe 6 comparatoare ,precizez ca este un site cu vechime mica 1 an si 6 luni si as dorii sa stiu care sunt cele mai bine cotate comparatoare, care genereaza cele mai multe vizite deci mai multe comenzi. Comercializez produse pentru copii iar la aceasta categorie cred ca este cea mai mare concurenta. Daca se poate o sugestie va rog!!
Gabriela, articolul era despre cu totul altceva. Nu am de unde sa stiu care comparator de preturi genereaza cele mai multe vanzari, acest lucru tine de multe criterii. Sugestia mea este sa le incerci pe toate si apoi sa tragi linie sa vezi care performeaza cel mai bine pentru site-ul tau.