Pozitia reclamei in Google Display Network

Pozitia reclamei pe un site este un subiect sensibil. Daca in reteaua de cautare este important sa fii pe o pozitie ridicata deoarece cu cat esti mai jos risti sa nu te vada nimeni, in reteaua de display lucrurile stau cu totul altfel.

Sa pornim de la nevoia consumatorului. Cand o persoana cauta ceva pe Google ea prezinta un interes sau o nevoie pentru ceea ce cauta. Stiind asta, este normal ca primele rezultate sa fie „atacate” de consumatori pentru ca ei vor sa gaseasca rapid solutia la ce cauta. Astfel a aparut si gluma de mai jos: In momentul in care cineva a ajuns la sfarsitul paginii de rezultate, persoana respectiva prezinta un interes major fata de ce a cautat precum si faptul ca nu a gasit ce voia. Get the idea 🙂 ?

Pe reteaua de display comportamentul vizitatorilor este total diferit. In general pe siteuri de continut stam sa citim, sa ne informam, sa socializam, sa ne uitam la video-uri, etc. Suntem pe aceste siteuri cu un alt scop decat acela sa achizitionam ceva. Din acest motiv, pozitia 1 s-ar putea sa numai fie cea mai buna. Este important de analizat si spoturile AdSenese de pe pagina. In acest articol voi presupune ca pozitia 1 este cat mai sus in pagina, pozitia 2 este pe la mijlocul paginii (mijloc sau lateral) iar pozitia 3 este in josul paginii. Spun asta, deoarece daca un site are un singur bloc AdSense iar acesta este in josul paginii, aceea este prima pozitie desi este mai putin vizibila.

Sa luam urmatorul scenariu: vrei sa-ti cumperi noul model iPhone 5. Inainte de asta te apuci sa citesti siteuri cu reviewuri. Ajungi pe pagina unui site cunoscut de reviewuri, iar inainte de recenzie e un banner vizibil cu mesajul urmator: „Cumpara acum noul iPhone 5 cu doar 499Euro!”. In acel moment nici nu ai apucat sa citesti review-ul respectiv si nu stii ce urmeaza. E posibil sa dai click pentru ca oferta este tentanta pentru tine, dar daca review-ul nu te convinge nu-l vei cumpara. Iar banii pe click au fost deja platiti. Pentru acest scenariu, ideal ar fi o pozitie laterala sau imediat la sfarsitul articolului. In acest fel, daca persoana nu este convinsa nu va da click, daca este cu siguranta va da iar sansele sa converteasca sunt mai mari desi pozitia reclamei este una foarte joasa in pagina.

Un alt exemplu sunt comparatoarele de preturi. Persoanele care ajung aici sunt foarte dornice sa cumpere, dar sunt focusate si pe pretul produsului foarte mult. ShopMania se potriveste bine cu exemplul de mai sus. Are o zona AdSense in zona de sus a paginii si una in zona de jos a paginii:

 

 

Reclamele sunt in alta limba pentru ca accesez siteul din alta tara. Cineva care a ajuns in partea de jos a paginii nu a gasit ce cauta. Din moment ce a dat scroll pana in josul paginii, aceasta persoana prezinta un interes mult mai mare de cumparare. Daca noi vom afisa aici o reclama foarte atragatoare care sa-i ofere vizitatorului ceea ce el cauta, sansele ca el sa dea click si sa converteasca sunt mult mai mari decat cea din partea de sus a paginii.

Pentru a analiza corect pozitia reclamei trebuie sa ne uitam la pozitia medie per plasament, apoi sa ne uitam manual in pagina la pozitia ei. Daca vrei sa faci acest lucru iti recomand cu caldura sa folosesti filtrele. Spre exemplu, vrei sa analizezi doar plasamentele unde ai multe clickuri dar nu ai conversii, sau plasamentele unde ai afisari dar nu ai clickuri, etc.

Ai facut astfel de teste? Daca da, ce rezultate au avut? Daca nu, cum ti se pare?

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *