Google a lansat de curand optiunea de a crea liste de remarketing direct in Analytics. A fost in beta o perioada, insa acum aceasta functionalitate este pentru toate conturile.
Instalarea codului nou de remarketing
Pentru a putea profita de acest feature trebuie indeplinite urmatoarele conditiile de aici: https://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=ro&answer=2611270
Cel mai important lucru este modificarea codului Analytics din linia
ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘google-analytics.com/ga.js’;
in
ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://’ : ‘http://’) + ‘stats.g.doubleclick.net/dc.js’;
Dupa ce ne-am asigurat ca implementarea este corecta, vom avea un tab nou in panoul de administrare Google Analytics:
Folosind aceasta optiune, putem ajunge mai usor la vizitatorii care au parasit siteul nostru in functie de comportamentul lor anterior.
Exemple de targetari posibile
Vizitatorii care vin din cautarea pe brand
Acest public este foarte important pentru noi. Eu as imparti acest public in brand visitors that bought si brand visitors that haven’t baught.
Vizitatorii care au venit din cautarea brandului nostru si au efectuat minim 3 comenzi sunt vizitatori fideli. Dorim sa fim alaturi de ei si sa-i fidelizam. Astfel, putem merge catre ei cu mesaje de genul 10% discount pentru clientii fideli sau Clientii fideli brandului X au acces primii la noua colectie / noile produse
Vizitatorii care au venit din cautarea pe brand si nu au facut nici o comanda sunt si ei un public interesant. Faptul ca stiu de noi inseamna ca au primit o recomandare de la cineva sau au citit undeva de noi. Putem promova un mesaj de genul 10% discount la prima comanda si 30 zile garantie de retur pentru clientii noi!
Ai sa observi ca am folosit acelasi discount de 10% pentru ambele segmente. Nu este o greseala, este aceeasi reducere insa mesajul este mai apropiat de fiecare public 🙂
Cross-selling
Este mai usor sa facem cross-sell pe baza datelor din analytics. Un magazin din IT&C poate sa-si creeze un segment pentru publicul care a cumparat un produs din categoria Imprimante iar dupa o luna de la achizitie promoveaza cartuse. Pentru ca bannerele sa ruleze dupa o luna de la achizitie trebuie create doua liste cu aceeasi segmentare insa perioada cookie-ului va fi 30 zile la prima lista si 60 zile la a doua lista. Targetarea va fi pe vizitatorii din a doua lista care nu sunt in prima.
Segementarea vizitatorilor care au cumparat un produs dintr-o anumita categorie se face foarte simplu folosind date din modulul de ecommerce tracking din Analytics.
Remarketing pe baza profilului
Facebook ofera cea mai buna targetare pe baza profilului. Pornind de la acest lucru, putem avea urmatoarele doua segmentari:
18-29 ani, singur
27-50+ ani, casatorit
Primul segment este unul tanar care cauta tot timpul distractie. Este un public care in general merge in vacanta in grupuri mari iar destinatiile sunt cele unde bautura si party-urile primeaza 🙂 Stiind acest lucru putem crea o pagina in care sa promovam pachete pentru minim 10 persoane in destinatii precum Ibita, Croatia, Corfu, etc. Iar mesajul promovat sa fie ceva de genul Ia-ti prietenii si distreaza-te in vacanta! Ai 10% discount pentru tine si inca 9 prieteni!
Acest public il vom eticheta folosind Google Analytics URL Builder iar parametrul utm_campagin va fi party-people.
Al doilea segment va fi cel asezat care in general cauta all inclusive si ultra all inclusive. Pentru acest public vom crea un landing page unde promovam vacante in Antalya, Bulgaria, etc. Mesajul promovat ar putea fi Cauti o vacanta linistita? Ai 10% discount la vacantele ultra all inclusive! Vezi acum ofertele!
Pentru acest public utm_campaign va fi married-people.
Avand aceste etichete nu vom amesteca publicul despre care stim date pretioase cu restul traficului din site. Astfel il vom putea remarketa in functie de acesti parametri. Tot ce trebuie sa facem este sa cream dou liste din Analytics pentru paginile care contin utm_campaign=party-people si utm_campaign=married-people dupa care sa promovam pachete diferite. Spre exemplu putem promova pachete diferite o data pe saptamana pentru publicul care nu a convertit pe baza profilului: 10 Destinatii noi cu 10% discount pentru cei care cauta distractie vara aceasta! si 10 Destinatii noi cu 10% discount pentru cei care isi doresc o vacanta linistita cu totul inclus!
Remarketing in functie de valoarea cosului
Putem crea un segment pentru vizitatorii care au cosul de cumparaturi sub 100 RON si altul cu vizitatorii care au cosul peste 300 RON. Pe langa asta, mai adaugam ca filtru un numar de minim 3 comenzi pe ultimele 60 zile pentru a ne asigura ca sunt clienti fideli. Putem astfel sa promovam produse sortate dupa pret pentru primul segment si produse mai scumpe pentru al doilea segment.
Se pot face foarte multe segmentari pe care sa le urmarim prin remarketing, iar totul se face cu drag & drop din Analytics. Timp sa avem pentru a testa cat mai multe 🙂
Tu ai implementat noul cod de remarketing prin Analytics? Daca da, ce segmentari ai folosit? Daca nu, you are one step back – nu mai sta pe ganduri!
Pingback: PPC la sfarsit de an pentru afiliati si advertiseri | 2Parale Blog - Marketing Afiliat
Pingback: Cum funcționează de fapt remarketingul - Marius Sescu