Agitatie mare in Iasi, mai sunt doar trei zile pana la conferintele Link Your Business. Ziarul de Iasi a luat o serie de interviuri celor care vorbesc la eveniment. Mai jos aveti interviul cu mine.
Reporter: Ce este marketingul online?
Cristian Ignat: Marketingul Online inseamna promovarea produselor sau serviciilor pe internet.
Reporter: Cum ai ajuns sa lucrezi in marketing online?
Cristian Ignat: Specializarea mea este cea de programator. Am inceput sa lucrez inca din anul 2 de facultate pe internet ca freelancer. Faceam diverse aplicatii ca programator, pe care marketerii le vindeau mai departe si castigau de 100 de ori mai mult decat ma plateau pe mine. Cred ca tocmai acest aspect a constituit adevaratul imbold pentru a lucra in domeniul promovarii online. Acum cativa ani, in urma unei colaborari mai stranse cu un client din Marea Britanie, am pornit o afacere in Romania. Am invatat foarte multe de la firma de online marketing pe care partenerul meu o are in Marea Britanie.
Reporter: O mini paralela intre piata din Romania si cea din afara.
Cristian Ignat: Este cert ca piata online din Anglia este cu mult inaintea noastra. La noi un client nu face diferenta intre trafic si conversii. Firmele „smechere” de online marketing profita foarte mult de aceasta „naivitate” si lipsa de informatie. Este foarte usor sa trimiti vizitatori catre un site (sa faci trafic), insa este cu mult mai greu sa atragi vizitatori de calitate, pe care apoi sa ii transformi in clienti (sa faci conversii).
Reporter: Online vs Offline
Cristian Ignat: Cred ca depinde foarte mult de serviciul sau produsul promovat, precum si de publicul tinta. In online ne este mult mai usor sa „tintim” persoanele interesate. Sa luam un exemplu practic: daca vom opta pentru un afis stradal pentru un produs X timp de o luna, acesta va fi vazut de (zeci de) mii de persoane insa foarte putini sunt cei care chiar il vor cumpara. Asta pentru ca afisul este acolo pentru toate persoanele care trec pe langa el, fie ele interesate sau nu de acest produs. Pe partea de online insa, putem promova acel afis strict publicului interesat de produs. Astfel vom avea, sa spunem doar o mie de persoane care au vazut afisul, insa cu siguranta mai multi din cei care l-au vizualizat, vor cumpara produsul promovat, data fiind nevoia lor de a utiliza acel obiect. Dar despre asta voi vorbi mai mult la eveniment.
Reporter: Poti face predictii in ceea ce priveste activitatea vizitatorilor in pagina?
Cristian Ignat: Nu pot ghici viitorul. Dar partea frumoasa din online este ca, analizand comportamentul vizitatorilor pe pagina, ne putem adapta imediat. Timpul petrecut pe pagina ne spune daca mesajul transmis este relevant sau nu catre public. Putem afla care este locul de unde pleaca cei mai multi vizitatori, de pe ce pagina se fac cele mai multe vanzari. Astfel putem optimiza pagina cu mai putine vanzari, dupa modelul celor performante.
Reporter: Cum puteti voi, ca marketeri online sa influentati vizitatorul pentru a deveni client?
Cristian Ignat: Vizitatorii sunt influentati de mesajele de pe site, de grafica site-ului, de cat de usoara este interactiunea, etc. In online este foarte usor sa testezi daca o pagina de internet genereaza mai multi clienti decat o alta pagina. Se poate analiza o anumita grafica dupa comportamentul a mie de vizitatori si o alta pagina tot pe acelasi esantion, pentru ca in final sa ramana varianta care aduce cei mai multi clienti.
Reporter: Cat conteaza bugetul si cat activitatea marketerului in succesul campaniilor de online marketing?
Cristian Ignat: Bugetul conteaza foarte mult la inceput tocmai pentru ca inainte de toate este necesara o analiza a „pietei”. Astfel primul pas este sa aducem vizitatori catre site, dupa care marketerul trebuie sa ia decizii bazandu-se pe datele stranse pana in acel moment.
Cititi si interviul dat de Krumel aici.