Pe 11-12 octombrie am participat la webit, eveniment dedicat marketingului digital. Organizatorii spun ca au fost participanti din 72 de tari, ceea ce mi se pare de-a dreptul impresionant. Au fost foarte multi oameni prezenti printre care si romani, multe fete cunoscute 🙂 M-a bucurat mult sa vad romani acolo. Faptul ca mergi la un eveniment mare in afara tarii denota un interes in zona de digital din partea noastra.
Din punctul meu de vedere evenimentul a fost o mare dezamagire. Asta deoarece eu am venit mai mult pentru continut decat pentru networking.
In primul rand majoritatea prezentarilor au fost extrem de generale. Nu doar generale, ci dezamagitor de generale. Nu poti sa organizezi un eveniment de talia la care se prezinta webit si sa ai speakeri care iti spun:
– sa nu urmaresti sa ai un numar mare de fani ci sa ai fani relevanti pe facebook (pe bune???)
– ca targetarea pe facebook este foarte importanta (wtf? Nu pentru asta e facut facebook? Pentru targetare?)
– ca trebuie sa inovezi
– ca ai facut un tool foarte bun de automatizare pe AdWords, a crescut rata de click aproape de 2 ori iar cand intreb daca pentru aceeasi pozitie sa spui ca nu stii – de parca nu e important asta
– sa publici cifre pe care oricum le poti gasi foarte usor publice
Nu stiu daca sunt vinovati neaparat organizatorii pentru speakerii alesi sau speakerii deoarece nu au si-au imaginat ca publicul din sala ar trebui sa fie experti, directori de marketing, owneri de business-uri mari pentru care aceste lucruri sunt banale.
Colac peste pupaza, cum poti sa faci un eveniment pe digital si sa nu-ti mearga internetul? Iar 4 din 5 persoane din personalul unde s-a tinut evenimentul nu stia engleza DELOC.
Poate pentru cei care au venit doar pentru networking sau intalniri programate din timp probabil ROI-ul a fost unul pozitiv. Am mai cerut pareri din jurul meu si majoritatea a avut aceeasi parere.
Costul total al evenimentului a fost undeva la 800Euro + doua zile pierdute in care nu am putut decat sa raspund la mailuri si uneori la telefon.
Ce mi-a placut:
– prezentarea Google. Care desi a fost una generala iar accentul a fost pus pe evolutie si inovatie, modul in care s-a facut trecerea a fost foarte misto. Trebuie sa vedeti prima reclama tv din 1941 care a costat $9: http://www.youtube.com/watch?v=lsjc2uDi1OI, precum si primul banner: http://screencast.com/t/uvc17PEAOP realizat in 1994 de AT&T.
– prezentarea de la bwin despre gambling. Care desi nu-mi spunea ceva nou (ca aceasta piata este una foarte mare si este estimata la $320 miliarde), m-a facut din nou sa ma gandesc serios cum as putea sa fac ceva in aceasta directie
– faptul ca am cunoscut cativa oameni noi si faini acolo
Personal cred ca evenimentele de la noi sunt mult mai bune. Se face mult mai mult share de informatii, iar speakerii sunt mai responsabili pe ceea ce prezinta. Un exemplu recent este TeCOMM care din punct de vedere al prezentarilor a fost mult peste webit din ce am urmarit pe tweeter.
Ai fost la webit? Daca da, cum ti s-a parut?
Pingback: Sunday’s Media Recap | hoinaru.ro - Un blog intr-un pahar cu apa
Pingback: Magia remarketingului – TeCOMM 2012 | 2Parale Blog - Marketing Afiliat
Pingback: Să preţuim mai mult ce avem | hoinaru.ro - Un blog intr-un pahar cu apa
Mie mi-a „placut” aici „Digital Marketing and Innovation Stage” – no innovation, no new ideas, no new informations, no Internet, no English laguage, no coffee (toate aparatele stricate:) )…and so on…
:-)))))))))))) true.