Doua intrebari frecvente pe care le primesc legate de campaniile de remarketing sunt:
– Care e limita de afisari pe zi ce ar trebui sa o setam la o campanie de remarketing?
– Ce perioada de viata ar trebuie sa folosim pentru listele de remarketing?
Am sa povestesc o intamplare ce o mai spun la prezentari atunci cand vine vorba de remarketing. Anul trecut 2Parale organiza ecomTIM la Timisoara. Ca paranteza, au inceput inscrierile pentru ecomTIM 2013, un eveniment pe care nu vrei sa-l ratezi.
Unul din partenerii nostri de anul trecut a fost Tripsta, un player nou pe bilete de avion. Dupa ce am analizat putin siteul lor fara niciun gand de a cumpara bilet de avion am iesit si mi-am vazut de treaba.
Din acel moment, pe toate siteurile pe care ma plimbam am inceput sa vad bannere cu Tripsta – bilete de avion ieftine. Oriunde eram, orice faceam era si Tripsta cu biletele lor de avion ieftine. Erau agasanti, erau enervanti, erau frustranti si nu ma interesau.
A tinut perioada asta cel putin o luna de zile. Eu estimez doua sau chiar trei. Cel mai misto este sa te uiti la un stand up comedy pe youtube si sa vezi Trispta cu biletele de avion 🙂
Care a fost efectul?
Am memorat brandul Tripsta. Un brand de care nu auzisem pana in acel moment, mai aveam putin si il visam noaptea. Culmea este ca nu ma gandeam la ei ca fiind un brand nasol pentru ca ma urmaresc peste tot cu bannerele lor, nu ma gandeam ca nu voi apela niciodata la serviciile lor pentru ca au fost prea agasanti. Pur si simplu ii asociam cu bilete de avion ieftine.
Deci primul obiectiv a fost atins de catre ei: memorarea brandului de catre vizitatorii noi ai siteului.
Toamna trecuta urma sa merg in Amsterdam, bineinteles cu avionul 🙂 Cand am inceput sa-mi caut bilet de avion, am intrat pe doua siteuri pe care eu le stiam: Vola si Paravion. Dar pe langa asta am verificat si ofertele de pe Tripsta.
Nu stiu daca a avut importanta faptul ca au fost partenerii nostri la ecomTIM, ca mi-a placut faptul ca le-am memorat brandul desi au fost extrem de agasanti sau ca din punct de vedere usability imi plac mult comparativ cu celelalte doua siteuri. Cert este ca biletul de avion mi l-am cumparat prin ei. Precum si multe altele dupa.
Al doilea obiectiv (si cel mai important) a fost atins de catre ei: achizitionarea de clienti noi (eu cel putin).
Prin remarketing, urmaresti persoane care la un moment dat au ajuns pe siteul tau. Indiferent prin ce canal au ajuns, ei au fost la tine pe site. Deci, ceva i-a atras, ceva i-a interesat. In continuare vei face push pe acest trafic. Mai devreme sau mai tarziu se vor intoarce la tine pe site. Moment in care decizia va fi luata in functie de usability, produse, pret, concurenta.
Daca faci un vizitator care nu a mai fost la tine pe site sa se intoarca la tine pe site peste 3 luni cautand brandul tau pe Google sau introducand siteul tau direct, atunci campania ta de remarketing si-a atins obiectivele. Iar costul pentru a-si atinge acest obiectiv este infim. Gandeste-te la cati bani se duc pe TV si in outdoor pentru atingerea aceluiasi obiectiv: memorarea brandului sau lansarea unui produs/serviciu nou. Oare cand face planul de afisari la TV exista intrebarea dar nu se va supara publicul ca va vedea de reclama noastra de prea multe ori? Sincer, nu cred 🙂
Recomandarea mea personala este sa nu limitezi acest freqency capping (limita de frecventa pentru interfata in romana) atunci cand rulezi astfel de campanii.
Acelasi raspuns si pentru perioada de viata a cookie-urilor. Seteaza aceasta perioada cat mai mare. Eu tot timpul o am perioada de 99 de zile.
Daca exemplul cu Tripsta nu este suficient, sunt convins ca daca imi citesti blogul esti urmarit si de acest mesaj:
Tu ce frequency capping si perioada de viata a listei de remarketing folosesti?
Interesant exemplu 🙂
Pot sa iti confirm ca pentru AG generale nu limitam frecventa iar listele generale au durata de viata foarte mare.
In schimb avem si liste mult mai specifice pentru care durata de viata nu are de ce sa depaseasca 30 de zile.
Am incercat freqency capping si sunt de acord cu tine ca la moment nu e utila in AdWords. In viitor se poate schimba situatia, mai ales ca Google introduce formate tot mai mari de bannere 😀
Despre durata cookie-urilor am alta parere. Merg pe variante mai scurte de timp.
depinde mult de perioada de decizie si de produs. De exemplu luam cazul unei firme de masini; iti schimbi masina o data al 4-5 ani. deci ideal ar fi sa ai plasat cookie-ul 3-4 ani si apoi fix sa vii cu o reclama pentru o masina noua…
@Marius sa stii ca v-am promovat mult la prezentarile mele cu povestea asta 🙂 E o strategie simpla cu efect garantat. Usor de inteles, usor de tinut minte, usor de aplicat.
Sunt convins ca ai si liste cu o perioada mai scurta de timp. E pacat ca nu poti seta aceasta perioada in mod dinamic. La voi ar fi foarte misto pentru ca stii perioada cand urmeaza sa plece persoana si poti sa-l urmaresti pana cu o zi inainte daca nu si-a cumparat de la tine 😛
@Gabi depinde mult de strategia campaniei. Pentru o campanie generala cum e cea explicata aici o perioada mare este ideala.
Eu folosesc perioade mici atunci cand fac push pe target sa cumpere mai repede dand un bonus. In rest, prefer sa exclud anumite liste 🙂
@Sorin 3-4 ani mi se pare chiar foarte mult. Mult mai degraba as trimite un email dupa 3-4 ani in care sa-i trimit pe site unde sa reactualizez cookie-ul.
Foarte interesant articolul, insa citind articolul mi-a venit in minte ineficienta acestor metode pe viitor, in cazul promovarii sa zicem de non-tracking al browserolor, navigarii private, etc…cred ca la un moment dat cu cat incercam sa intram cat mai mult in viata vizitatorilor, „urmarindu-i si apoi spamandu-i” cu astfel de strategii cred ca si ei voi reactiona pe masura.
Valentin,
Scuze, am omis raspunsul tau si revin mult dupa ce ai scris.
Nu cred ca ii spamezi. TV-ul, outdoor-ul cred ca fac asta mai mult. Iar pe de alta parte, ia exemplul ferestrelor QFort. Ferestrele proiectate sa reziste, sa reziste, sa reziste. Daca iti aduci aminte, acestia poti spune ca au „spamat” toata Romania cu reclamele lor care au parut pentru multi dintre noi frustrante si stupide. Spun spamat pentru ca au fost f agresivi la TV cu reclamele, nu prea aveai cum sa-i ratezi. Insa astazi, daca ar fi sa merg sa-mi cumpar ferestre.. ghici de care mi-as cumpara? Din alea proiectate „sa reziste, sa reziste, sa reziste” 🙂
Cel mai important lucru este acela ca atunci cand un consumator este agasat de o campanie, acesta va percepe campania ca fiind frustranta. Insa nu si brandul. Adica, cei care vad bannere peste tot de la brandul respectiv nu vor spune „vai, deci nu voi cumpara NICIODATA de la acest brand pentru ca ma urmareste si ma spameaza!”. Ci vor percepe campania respectiva ca fiind frustranta. Iar cand vor avea cu adevarat nevoie de ce au cautat le va veni in cap brandul care i-a „spamat” 🙂