Exemplu de campanie AdWords pentru reteaua de cautare

De curand s-a incheiat semestrul I al programului Online Marketing Academy by Google. Alaturi de colega mea Anca,  am tinut cursuri in fata studentilor din Bucuresti, Oradea si Iasi. Ma bucur mult ca am facut parte din acest program. Este un efort de apreciat din partea echipei Google Romania care cu siguranta ajuta mult la educarea pietei si cresterea de specialisti in domeniul de marketing online.

La curs am promis studentilor ca le voi arata un exemplu concret de structura AdWords pentru o campanie cu targetare in reteaua de cautare. Tinand cont ca aceste cursuri au avut foarte multa teorie, un exemplu concret este util pentru a avea un start bun cu prima campanie AdWords.

Sa presupunem ca am avea de promovat categoria masini de spalat din cadrul magazinului Altex. Vom incepe cu doua campanii AdWords numite S RO Masini De Spalat – Nisat si S RO Masini Spalat – General. Ambele campanii targeteaza reteaua de cautare, iar numele campaniei incepe cu litera S (de la Search). Dorim sa ajungem la publicul din Romania, de aceea am subliniat acest lucru in numele campaniilor. Asa cum am discutat la cursuri, este important sa folosim denumiri cat mai intuitive cu privire la targetare si ce contine campania deoarece ne ajuta in analizele ulterioare.

Campania S RO Masini Spalat – General va avea ca obiectiv principal research-ul de cuvinte cheie si oportunitati noi. De aceea va contine un singur grup cu doua cuvinte cheie masini de spalat, masina de spalat. Acestea sunt de tipul broad match modifier – deci vom targeta orice cautare ce contine toate cuvintele cheie din acea fraza. Cuvintele cheie de tip broad match modifier sunt marcate cu cate un plus in fata fiecarui cuvant. Deci grupul nostru va avea de fapt cuvintele cheie +masini +de +spalat, +masina +de +spalat iar reclamele noastre vor aparea pentru cautari de genul masini de spalat bucuresti, masini de spalat ieftine, masini de spalat electrolux, magazin cu masini de spalat etc.

Aceasta campanie va avea un buget mai mic, iar atentia noastra trebuie sa fie sporita deoarece reclamele noastre vor aparea pentru foarte multe cautari. Unul din cele mai folosite rapoarte de analiza pentru o campanie de research este See Search Terms Report care ne arata ce cautari au facut vizitatorii cand au dat click pe reclamele noastre.

Campania generala ne ajuta mult sa gasim noi oportunitati si sa extindem campaniile nisate din contul nostru. Un exemplu de astfel de campanie este cea numita S RO Masini De Spalat – Nisat.

Atunci cand lucram la o campanie ce targeteaza reteaua de cautare este important sa stim cum cauta potentialii clienti produsele pe care le promovam noi. In cazul masinilor de spalat am sa dau cateva exemple de moduri prin care cineva alege sa-si cumpere una:

– dupa tipul de incarcare (frontala / verticala)

– cu uscator

– automata / manuala

– dupa pret (este un criteriu important deoarece stim bugetul de care dispune un potential client. daca acesta cauta masini de spalat pana in RON, el nu ar trebui sa ajunga pe o pagina cu masini de spalat care costa 1,000 RON)

– in functie de brand (electrolux, whirlpool, indesit). Aici ar trebui sa promovam doar brandurile unde avem mai multe produse. In cazul in care avem o singura masina de spalat indesit, nu are sens sa facem o campanie cu targetare pe acest brand. Un utilizator care cauta astfel masina de spalat stie deja de brandul respectiv, stie un pret la care sa se astepte si probabil mai are alte produse sub acelasi brand sau a vazut la persoane din jurul sau. Deci rata de conversie pe acest tip de cautare este mai mare daca trimitem vizitatorii catre o pagina care sa contina doar produse sub acel brand

– dupa stadiul de informare (review masina de spalat, review model masina de spalat, cum aleg o masina de spalat, forum masini de spalat etc.). Acest public inca nu este decis ce masina de spalat sa-si ia insa stim ca este interesat sa-si achizitioneze una. Ideal ar fi sa ajuga pe o pagina de genul www.romanialibera.ro/stil-de-viata/sfaturi-practice/cum-sa-ti-alegi-masina-de-spalat-182022.html – care sa existe pe site-ul Altex

– dupa model (AWO 72200, AWO 62010). Acest public stie exact modelul de care are nevoie. Cel mai probabil l-a vazut intr-un magazin offline si i-a placut. Singurul lucru pe care trebuie sa-l luam in considerare atunci cand cineva cauta exact modelul in Google este
ca publicul este foarte atent la pret. Deci daca pretul produsului promovat este considerabil mai mare decat la concurenta atunci nu are sens sa licitam pe aceste modele

Conform modului in care publicul tinta cauta masini de spalat, am putea avea urmatoarele grupuri de cuvinte cheie in campania S RO Masini De Spalat – Nisat:

campanie_adwords_altex

Reclamele si pagina destinatie sunt la nivel de grup.  Reclama trebuie sa fie solutia cautarii facute de un utilizator si trebuie sa contina o promisiune ca dupa ce vor da click pe reclama vor gasi ce au ei nevoie. Iar pagina destinatie ar trebui sa respecte promisiunea facuta in reclama.

Structura unui cont AdWords trebuie sa fie cat mai nisata. De aceea este important sa pornim cu o campanie generala prin care sa gasim nise (daca nu le stim initial) si alte campanii nisate in functie de criteriile dupa care se cauta produsele promovate.

Pentru grupul Masini de spalat frontale am putea avea urmatoarele trei reclame (ficare este afisat in doua moduri din Ad Preview):

reclame adwords 1

 

reclame adwords 2

 

reclame adwords 3

Este important ca fiecare grup sa contina minim 2 reclame pentru a testa performanta reclamelor AdWords.

La fel de important este si modul in care scriem reclamele. Am scris un articol util despre tips & tricks pentru a scrie reclame AdWords care sa atraga o rata de click mare.

Pagina destinatie pe care ar trebui sa ajunga acesti vizitatori ar putea fi http://www.altex.ro/electrocasnice-mari/masini-de-spalat-rufe/masini-de-spalat-incarcare-frontala/filtru/dir/asc/order/price. Observati ca produsele sunt sortate dupa pret. Metoda de afisare a produselor poate fi un alt lucru pe care il putem testa pentru a creste rata de conversie.

Am urcat campaniile intr-un cont AdWords cu care va puteti loga si vedea cum arata setarile facute precum si structura.

Datele de login sunt urmatoarele:

user: onlinemarketingacademy2013@gmail.com

pass: nevedemin2014

Contul creat este o structura de baza care se poate extinde usor in functie de buget, brandurile si produsele care performeaza mai bine etc.

Sper ca acest exemplu sa va ajute sa creati campanii cat mai eficiente in 2014 🙂

Astept parerile voastre sub forma de comentarii.

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

14 răspunsuri la Exemplu de campanie AdWords pentru reteaua de cautare

  1. Florin Jianu spune:

    La cuvintele cheie am observat ca s-au adaugat atat variante pt. singular cat si pt. plural si chiar variante care contin prepozitii, era neaparat necesar? De stricat oricum nu cred ca strica nimic, insa in cazul unor campanii mai mari poate fi un efort inutil.

    De exemplu pt: +women’s +hats, anunturile vor fi afisate si pentru interogarile „Hats for women”
    Sursa exemplu: https://support.google.com/adwords/answer/2497836?hl=en

    By adding a modifier, your ads can only show when someone’s search contains
    those modified terms, or close variations of the modified terms, in any order

  2. Mihai G. spune:

    Am si eu o nelamurire legata de utilizarea modificatorului „broad match modifier” din cazul campaniei „S RO Masini Spalat – General”. Mai exact, seturile +masini +de +spalat, si restpectiv +masina +de +spalat nu sunt echivalente? Pentru ca modificatorul +masina ar face match si pe forma de plural „masini” asa cum reiese din descrierea modificatorului ( singular/plural forms).
    Exista un motiv anume pentru care este bine sa includem ambele forme (de singular si plural)?
    Multumesc anticipat pentru raspuns!

    • Legat de prepozitii ai perfecta dreptate. Cu sau fara ele este tot aia.
      La partea cu plural si singular se intampla la fel: daca scrii doar singularul o sa targeteze si pluralul. Diferenta este ca nu poti vedea statisticile separat. Iar singularul performeaza diferit de plural. De regula atunci cand se cauta singular se cauta un model specific, spre exemplu masina de spalat X. Cine cauta pluralul va cauta mai general, de exemplu masini de spalat ieftine / bucuresti / altex etc. Daca vom avea si singular si plural in cont atunci putem vedea CTR-ul la fiecare, rata de conversie separat etc.

      Nu e gresit nici sa folosesti doar o varianta.

  3. Andrei spune:

    salut,

    anunturile care sa contina „cel mai mic pret” parca nu erau aprobate de google, nu e asa? asta inseamna ca le a scapat la aprobare? 🙂
    doar nu sta nimeni de la google sa verifice daca sunt chiar cele mai mici preturi la cele 100+ masini de spalat

  4. Mariana spune:

    Buna,

    Am observat la partea de keywords a campaniei „Masini Spalat Brand Whirlpool” ca la Status scrie la toate cuvintele cheie „below first page bid”. Cand este indicat si cand nu sa modificam bid-ul?

    • Eu am pus bid-urile default o suma mica. Mai ales la inceput, este bine sa licitam mai mult pentru a aparea pe pozitii superioare si a atrage un CTR bun iar ulterior putem scadea bid-ul. Astfel vom avea un Quality Score bun si CPC mic.

      Este indicat sa facem asta la inceput pentru cuvintele cheie importante pentru noi la care apare acest mesaj.

      Tot la inceput Google nu are un istoric pentru contul nostru. De aceea CPC-ul estimat de el este unul mai mare iar ulterior va scadea.

  5. Laura spune:

    Ai spus ca prima campanie e pentru research de cuvinte cheie si oportunitati noi iar a doua e mai nisata.
    1. ce oportunitati noi putem gasi?
    2. de ce este necesar sa facem 2 campanii si nu putem adauga cuvintele cheie pe care le descoperim in prima campanie?

    Merci frumos.

  6. Laura spune:

    Buna,
    Ai spus ca prima campanie e pentru research de cuvinte cheie si oportunitati noi iar a doua e mai nisata.
    1. ce oportunitati noi putem gasi?
    2. de ce este necesar sa facem 2 campanii si nu putem adauga cuvintele cheie pe care le descoperim in prima campanie?

    Merci frumos.

    • 1. Oportunitatile noi le gasesti din prima campanie, cea de research. Asta pentru o campanie de search, despre asta este articolul.
      2. In primul rand pentru a aloca bugete separate. Vom aloca un buget mai mic pentru campania generala deoarece este pentru research si unul mai mare pentru cea nisata deoarece din aceasta campanie ar trebui sa avem o rata de conversie mai buna.

  7. Vadim spune:

    Se recomanda sa afisezi anunturi cu oferta Indesit la cautarile Electrolux? (In caz ca oferta Indesit este mai atractiva sau vanzatorul are buget de la Indesit)

    • Merita sa testezi in primul rand. La prima vedere as spune ca da. Dar depinde mult de diferenta dintre brand-uri si notorietatea acestora. Spre exemplu daca se stie ca Indesit are probleme cu o gama de produse, atunci degeaba faci asta. Dar in special atunci cand ai o oferta mai atractiva chiar ar trebui sa testezi. DAca ai buget de la Indesit cu atat mai mult. Ar trebui sa mergi si pe Display unde se discuta despre brandul concurent, pe forumuri unde se fac comparatii etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *