De multe ori cand am intrebat un client sau un potential client „tu cum te bati cu X?” sau „pe ce categorie stai mai bine ca X?” unde X este liderul de piata am primit raspunsuri de genul „ah… dar eu nu sunt concurent cu el… eu nu am bugetul lui…” OK, nu e usor sa te compari cu cei mari dar daca nu te compari cu ei cred ca vei ramane tot timpul acolo unde esti – adica mic sau foarte mic pe langa ei.
Cred cu tarie ca AdWords iti ofera multe cai prin care poti sa fii mai bun decat concurentiitai foarte mari. Am sa subliniez cateva exemple:
Pozitia reclamei
Unii concurenti MARI vor sa fie tot timpul pe prima sau cel mult pe a doua pozitie in Google pentru fraze importante pentru tine. Creaza o reclama mult mai atragatoare, un CTA mai puternic si foloseste cifre in sitelinks. Gasesti aici cateva exemple de mesaje care cresc CTR-ul si rata de conversie
Licitarea pe numele concurentilor
Inca mai exista companii MARI care nu liciteaza pe brandul propriu. Gasesti aici cateva motive pentru care trebuie sa licitezi pe propriul brand. In cazul in care concurentul MARE nu liciteaza pe brandul propriu liciteaza pe categoriile principale + nume brand. Astfel ajungi la un public fidel brandului dar pe care cu siguranta il poti sensibiliza prin voucher la prima comanda, ceva gratuit, pret mai mic pentru o perioada limitata de timp etc.
Atragerea clientilor frustrati de la concurenta
Liciteaza pe probleme pe care le are brandul. Cu cat un brand este mai mare cu atat riscul de a avea probleme cunoscute este mai mare. Sa luam urmatorul screenshot:
Nu cred ca cineva care cauta numarul de telefon la Orange sau Romtelecom vrea sa-i felicite pentru ceva 🙂 In general sunt persoane care au avut o problema. Pornind de la asta mai putem licita si pe numar telefon, deranjamente, retur, returnare produse etc. Mesajul este deasemenea important. Insa cel mai important este sa stii ca te adresezi unui public care prezinta o frustrare catre concurentul tau MARE.
Nise si super nise
Concurentul MARE va licita de multe ori pe cuvintele cheie foarte generale. Exista numeroase cazuri in care omita super nise unde atat costul pe click cat si costul pe conversie sunt mult mai mici.
Folosirea bugetului concurentei din alte canale
Concurentii MARI se promoveaza si in alte canale cum ar fi TV, radio sau outdoor. De regula atunci cand cineva isi face reclama la TV sau este putin mai agresiv in offline, atunci volumul cautarilor pe brandul respectiv din Google vor creste. Dar nu va creste doar cautarile pe brand. Vor creste si numarul de cautari pentru categoria promovata, categoria promovata + brand, produsul promovat sau produsul promovat + brand.
Putem specula astfel de situatii iar in perioada campaniilor pe care le au concurentii MARI vom licita mai agresiv pe acei termeni. Daca nu ne este greu din punct de vedere logistic putem chiar sa scadem pretul unor produse din categoria respectiva sau a produsului promovat pentru a atrage clienti noi. Si nu atragem orice fel de clienti, ci clienti care vin din bugetul cheltuit de concurentii MARI in alte canale.
Display Network
Targetarile pe reteaua display devin din ce in ce mai complexe. Concurentii MARI de regula vor monopol si nu vor face targetari foarte eficiente. Iti sugerez sa vezi aceasta prezentare despre metode de targetare eficienta in reteaua de Display.
Remarketing
Campania de remarketing te ajuta sa „pari mai mare” in fata potentialilor clienti. De ce? Din simplul motiv ca te vor vedea peste tot cu categoria de produse pe care a cautat-o un vizitator. Perceptia acestuia va fi ca iti faci publicitate peste tot si ca esti foarte mare.
Acestea sunt doar cateva idei prin care poti fi peste concurentii MARI. Mie personal mi se pare o provocare foarte mare sa ma bat cu un concurent de 10 ori mai mare ca mine. Acelasi lucru ar trebui sa-l faceti si voi atunci cand va uitati la cei cu buget „nelimitat”.
E randul tau sa-ti spui parerea printr-un comentariu. Tu ce strategii ai in fata unui concurent de 3-4 ori mai mare ca tine?