In Romania inca se realizeaza destule comenzi telefonice. Daca business-ul tau este de asa natura (tractare auto, pizzerie sau restaurant, turism, transport, etc.) cu atat mai mult. Cand rulam o campanie Adwords este extrem de important sa stim cat mai exact numarul de clienti care au venit din acest canal. Ideal este sa cunoastem profitul in bani pentru fiecare sursa de trafic, nu doar Adwords.
Cea mai simpla metoda de a masura comenzile telefonice este de a aloca un numar nou, strict pentru traficul din Adwords. Se cumpara o cartela de telefon noua (este foarte important ca nimeni sa nu mai stie de acest numar), iar acest numar de telefon sa fie afisat doar pentru vizitatorii care vin din Google Adwords. Schimbarea numarului de telefon se face relativ simplu din programare. Pur si simplu daca referr-ul este Google Adwords se afiseaza numarul nou, altfel este afisat numarul obisnuit. Se achizitioneaza un telefon de culoare rosie, verde sau orice stralucitor 🙂 pentru a usura munca angajatilor, iar ori de cate ori suna acest telefon se noteaza intr-un fisier excel. Din punctul meu de vedere este important sa notam atat comenzile nefinalizate din motive strict ale magazinului (nu exista produsul pe stoc) cat si cele finalizate.
Astfel, la sfarsitul lunii vom sti din Adwords si Analytics numarul de comenzi realizate online, iar din acest fisier excel numarul de comenzi venite telefonic din Adwords.
Costul unui client sa implementeze acest tracking ar fi de 5Euro/luna cartela, un telefon care poate fi achizitionat si cu 10 Euro (neaparat sa fie marcat cu o bulina sau ceva, iar angajatii care raspund la el sa inteleaga de ce este foarte important sa se noteze apelurile catre acel telefon), implementarea partii de programare pe site care dureaza maxim o ora.
Care este castigul acestei implementari? Acesta este in functie de numarul de comenzi telefonice avute in mod obisnuit. Pana si faptul ca o persoana suna si este interesata de produs/serviciu este de fapt un potential client venit din Adwords. Vom sti ca avem trafic relevant si interesat din Adwords. Intr-adevar, nu vom sti cu exactitate care este campania, grupul sau cuvantul cheie care a trimis cele mai multe telefoane insa pana in momentul in care vom avea si noi phone tracking aceste date sunt foarte utile.
Tu ce parere ai? Se merita aceasta mini investitie? Faci asta pentru tine sau clientii tai?
Atat? Si eu care am venit repede sa citesc din Twitter, sperand ca imi dezvalui reteta pe care o tot caut de ceva ani, cum sa masuram in mod complet si automat, integrat in rapoartele Adwords, comenzile telefonice, cu sursa si toate cele … 🙁
E cea mai simpla metoda in momentul de fata. Chiar si asa, foarte putini vad beneficiul ei si o impementeaza. Eu zic sa incepi cu aceasta metoda pana vom avea o unealta precisa. Exista unelte precum http://www.mongoosemetrics.com/ care masoara fix ce vrei tu insa nu merg in Romania.
Eu am mers ceva mai departe cu ce explici tu si am incercat sa identific cuvintele si campania ce a adus trafic in intervalul orar la care s-a sunat. Nu e usor de facut asta, dar se simte nevoia utilizarii mai multor numere de telefon, eventual numarul si campania.
Problema e ca vizitatorii salveaza numarul si sun de mai multe ori, facand identificarea dificila. Mai mult, unii dau numarul mai departe, sau suna tot ei de pe alt telefon. Sunt multe scenarii ce le-am identificat pana acum si cu cat gandesti in adancime, cu atat e nevoie de un CRM personalizat pentru analiza telefoanelor.
O alta problema e identificarea sursei AdWords, pana acum am lucrat cu 3 parametri si nu am trecut de 85%. Nu e o valoare rea, dar ideal ar fi 95% identificare corecta a AdWordsului pentru a avea o statistica buna.
E foarte misto dak ai reusit sa faci asta si ai clienti care inteleg utilitatea. Principala mea problema este ca in ciuda faptului ca este extrem de usor si util sa faci tracking asa cum am explicat eu, clientul nu implementeaza. Daca ii mai spun sa-si aloce 5 numere de telefon deja il sperii 🙂 De asta am incheiat articolul cu costul foarte mic al acestei implementari.
Din pacate in cazul turismului (cel care ma intereseaza pe mine) procentul de comenzi telefonice trece lejer de 50% chiar si in cazul agentiilor focusate pe online. Trendul este atat de puternic incat si agentiile mai vechi care renuntasera la numarul de telefon (vezi paravion.ro) au revenit asupra deciziei.
O solutie viabila (cred eu) ar fi un sistem CRM integrat cu softul de call center care sa „bifeze” ca si referer Adwords de fiecare data cand comanda lansata vine de la un client care a sunat pe un telefon dedicat.
Asa cum zicea si Bogdan, se poate extinde aceasta idee. Pentru 10 campanii Adwords se pot aloca 10 numere de telefon, la fel in functie de referrer. La sfarsitul lunii, in functie de performanta se pot realoca numerele de telefon la nivel de grup. Spre exemplu daca din 10, 3 campanii au generat cele mai multe vanzari cele 7 numere se aloca la nivel de grup in aceste campanii. Stiu, nu e cea mai la indemana metoda insa nici complicata nu este. Iar alta solutie pentru Romania nu vad in momentul de fata.
„— Dar muieți-s posmagii? zise atunci leneșul, cu jumătate de gură, fără să se cârnească din loc.”
Povestea unui om leneș de Ion Creangă.
Indeed 🙂 Se potriveste de minune la noi..
Se paote achizitiona o cetrala GSM programabila care sa contorizeze fiecare apel venit de anumite numere, eventual sa se conecteze cu softul de preluare comenzi intr-un fel si sa puna o bifa undeva
Eu am dat ca si exemplu cea mai simpla varianta. Chiar si asa sunt extrem de putini cei care o implementeaza.
Pingback: 5 intrebari excelente despre AdWords.