Avantaje si dezavantaje in promovarea prin Facebook Ads

Procentul de romani care au si folosesc Facebook in fiecare zi este unul foarte mare. Pornind de la asta, am creat o lista de avantaje si dezavantaje in promovarea prin Facebook Ads. Lista este deschisa si o putem actualiza impreuna.

Avantajele promovarii prin Facebook Ads

1/ Reach

Facebook are aproape 6,000,000 utilizatori romani din cei 7,200,000 utilizatori romani de internet. Asta inseamna 83% din romani, in timp ce prin Google Display Network poti ajunge la 90%. Diferenta insa este faptul ca stim extrem de multe date despre acesti 83%.

2/ Targetare avansata

Unul din cele mai mari beneficii ale Facebook-ului este acela ca oamenii au venit si au dat toate datele despre ei. Asta fara un mare efort al lui Facebook. Daca prin Google AdWords stim ca ne adresam unui public ce prezinta interes fata de produsul nostru, dar nu stim cine e in spatele calculatorului (cand licitam pe fraza rochii de seara poate fi o pustoaica de 12 ani care cauta si nu va cumpara niciodata chiar daca da click pe reclama noastra) pe Facebook stim exact cine e in spatele calculatorului (sex, varsta, relatie, educatie, preferinte, oras, etc) insa nu stim daca are sau nu nevoie de produsul nostru.

3/ Costuri mici

Costul pe click este inca mic in comparatie cu restul platformelor de tip PPC. Vlad Andries a publicat zilele trecute o performanta de 1 cent pe click. Nu stiu daca mai poti plati atat de putin prin alt canal:

4/ Crearea cu usurinta a unei baze de date

Este mult mai usor sa cream o pagina FB dedicata companiei in care sa atragem like-uri. Este si una din strategiile pe care le recomand. Sa crestem o comunitate pe FB, apoi sa promovam propriu zis produsele.

Reclamele ar trebui sa trimita catre pagina FB deoarece astfel pastram vizitatorii in mediul lor si este foarte simplu sa dea like la pagina – daca e sa comparam cu abonarea la un newsletter.

Dezavantajele promovarii prin Facebook Ads

1/ Focusul utilizatorilor

Utilizatorii sunt acolo cu alt scop si cu alt focus. Reclamele sunt mici si nu ies foarte mult in evidenta. Un articol bun despre asta este aici.

2/ Credibilitatea

Un lucru este cert: pe facebook cand este vorba despre noi postam doar de bine. Alegem cele mai frumoase poze, cele mai cochete localuri si puburi, dam like la pagini doar ca sa fim cool, nu avem dislike, etc. Practic toate acestea duc la crearea unui profil fake. Cand targetam reclamele ne bazam si pe acest comportament ceea ce ne poate crea probleme mari.

Tu ce avantaje crezi ca mai are promovarea prin Facebook Ads? Dar dezavantaje? Astept comentariile tale pentru a completa aceasta lista impreuna. 

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Facebook Advertising și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

7 răspunsuri la Avantaje si dezavantaje in promovarea prin Facebook Ads

  1. As mai adauga inca 3 dezvantaje

    3. Decay rapid al ad-urilor. Adica indicat ar fi sa schimbi ad-urile la 3 sau 4 zile daca mergi pe un reach mic, iar la un reach mai mare la 5 sau 7 zile. Asta se datoreaza si engagement-ului mic al userilor cu ad-urile.

    4. Discrepante mari de tracking, in ceea ce priveste numarul de instalari unice de aplicatie. Adica am pus Google analytics pe mare parte din aplicatiile pe care le-am promovat , iar diferenta intre GA si statisticile de la facebook era de fiecare data de cateva mii la numarul de instalari unice si vizitatori unici. Oricum am mai multa incredere in GA decat Facebook insights

    5. Facebook , desi costurile sunt inca mici (daca mergi pe un reach foarte bine targetat si relevant pentru ce promovezi si cu un ad foarte bun) ramane tot o groapa de bani. Care nu iti aduce un ROI la fel de bun ca si alte canale. Adica pentru user engagement, brand awareness, customer retention, customer service si afiliere(sa nu te astepti sa castigi sume fabuloase) e bun facebook-ul. Dar daca vrei volum mare de vanzari cu un ROI ridicat, nu ai ce sa cauti pe Facebook.

    Si ar mai fi si alte dezavantaje. 🙂

  2. Vlad spune:

    As mai adauga la plusuri:
    1. Calitatea traficului foarte buna – si cu asta il contrazic putin pe Dan referitor la ROI. Cu un mesaj bun poti obtine un return imens, mai ales la costuri de 1c pe click. Adwords iti poate da o rata de conversie mai mare, dar si la costuri de 10-20 de ori mai mari.

    2. Rata de conversie buna, daca iti cunosti demograficul tinta foarte bine. In nici o alta platforma nu poti targeta atat de granular.

    La minusuri:
    1. 100% de acord cu Dan pe problema tracking-ului.
    2. Costuri mari pentru rate de click mici

  3. Gabriel spune:

    Avantaje:
    – îţi aduni repede publicul pe care vrei să îl educi şi poţi face o campanie foarte faină de content marketing dacă eşti dispus să îţi bagi banii în conţinut
    – poţi scoate în faţă foarte uşor nişte anunţuri importante pt brandul tău, gen o lansare sau promovarea unei oferte la produsele tale

    Dezavantaje:
    – CTR mic, depinde clar de publicul ţintă şi de cum targetezi tu + copy (se poate optimiza prin câteva teste la poze şi la call to action, plus o rotaţie a bannerelor ca să eviţi burnout-ul reclamelor sau Decay cum a spus Dan mai sus)
    – Nu ai cum să targetezi intenţia. Aici văd eu un avantaj major în favoarea Adwords, că poţi să mergi foarte bine direct pe intenţie, frici, motivaţii, dureri etc.

    O soluţie pe care o văd eu totuşi în descoperirea intenţiei este să faci un profil detaliat şi să mergi în personas cu publicul tău ţintă şi apoi să testezi.

    Evident, ai nevoie de bani de testat şi de răbdare ca să construieşti profilele astea, totuşi cred că output-ul testelor poate fi extrem de util în strategii de lansare sau pentru stimularea conversiilor de pe landing page-uri, trimiţând trafic ceva mai targetat.

  4. multumesc de completari.

    As mai adauga la avantaje faptul ca este usor sa faci o campanie pe Facebook. Comparativ cu AdWords unde trebuie sa faci research de cuvinte cheie, reclame specifice, etc. pe Facebook este mai usor si intuitiv sa selectezi profilul caruia te adresezi.

    • daniel lupu spune:

      Pt afiliere nu este atat de usor, pt ca depinde mult targetarea.
      Daca ai avea un buget de 10k euro pe luna pt afiliere, pt ce ai opta fb leads sau fb ads?

  5. laureniu porteka spune:

    Aveti cumva idee
    unde asi putea gasi un trainer care sa ma invete macar un pic despre ce inseamna advertaisingul pe facebook ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *