Urmatorii pasi sunt ideali pentru momentul in care preiei un cont nou AdWords care a rulat o perioada de timp.
1. Se inregistreaza corect conversiile?
Asigura-te ca obiectivele campaniei se inregistreaza corect. Am scris acu ceva vreme un articol despre cum sa setezi corect trackingul pentru campanii AdWords.
Am intalnit conturi mari unde conversiile se inregistrau gresit iar clientul a avut surprize mari atunci cand a aflat costul real pe care il platea pentru o conversie.
2. Analiza istoricului AdWords
Cand preiei un cont care a luat o perioada de timp ai acolo informatii pretioase. Eu personal prefer sa preiau conturi AdWords tot timpul decat sa iau un client care nu a mai rulat pana atunci. Asta deoarece pornind de la istoricul contului pot afla ce merge si ce nu merge. Si voi gasi mai usor directia in care trebuie sa duc acel cont.
Primul pas in aceasta analiza este sortarea campaniilor dupa cost. Ma intereseaza sa stiu care sunt campaniile care au costat cel mai mult. Daca voi gasi greseli in aceste campanii de aici voi economisi cei mai multi bani si ii pot muta in campaniile eficiente.
In cazul in care campania nu avea instalat corect codurile pentru urmarirea conversiilor atunci voi analiza doar cateva metrici importante din contul AdWords care ma asigura ca traficul trimis pe site este unul relevant.
Pentru campaniile unde conversiile se inregistreaza corect vreau sa stiu care este costul minim pe conversie din tot contul. Este foarte important ca aceste campanii/cuvinte cheie sa aiba un volum suficient de conversii pentru a ne baza pe el. Spre exemplu daca vom gasi un grup de cuvinte cheie care are un cost pe conversie minim insa sunt doar 3 conversii acest lucru nu este foarte relevant. Este important sa stim si faptul ca nu au existat promotii speciale in acea perioada sau discounturi mari pentru produsele vandute.
Urmeaza apoi sa ma uit la media costului pe conversie din cont (separat search fata de display). Dupa ce stiu aceste valori voi incerca sa inteleg ce se intampla cu campaniile care au cost mic pe conversie si le voi compara cu cele care au costul pe conversie peste medie. Cand fac asta ma voi uita la produsele promovate (daca acestea sunt diferite este normal sa difere si costurile) precum si la landing page-urile folosite.
Pornind de la campaniile care au costat cel mai mult pe intervalul selectat si costul pe conversie al acestor campanii voi analiza relatia dintre cuvintele cheie – reclama afisata – landing page.
3. Crearea raportului de performanta
Acest raport il creez in primul rand pentru mine. Ma ajuta sa inteleg mai bine cum a fost gandit contul clientului, cum functioneaza businessul respectiv, ce merge si ce nu merge.
Mai mult, pornind de la acest raport voi putea compara rezultatele dupa optimizarile facute de mine.
Raportul va avea o parte detaliata in care imi notez idei despre cont si o parte mai putin detaliata in care scriu metricile importante si cum au evoluat sau involuat acestea de la luna la luna.
Tu cum analizezi un cont AdWords? Care sunt cele mai importante metrici pe care le iei in considerare?
cam ambiguu. ma asteptam sa gasesc studiu de caz clar. pasi si exemple.