Bugetul de promovare al unui client este per canal. Sa presupunem ca avem promovam un client prin AdWords iar bugetul total alocat acestui canal este de 5,000 RON. Ca specialist AdWords tu esti responsabil de cum imparti acest buget pe fiecare campanie in cont. Impartirea bugetului pe categorie de produse promovate sau pe produse ar trebui sa se faca impreuna cu clientul. Cateva intrebari care te vor ajuta sa imparti bugetul corect sunt urmatoarele:
Care sunt cele mai profitabile categorii de produse?
Care sunt categoriile de produse cele mai bine vandute?
Care sunt produsele pe care vrei sa ne axam?
Care sunt produsele care sunt la oferta / au discount?
Raspunsul la aceste intrebari te va ajuta sa stii cum sa imparti corect bugetul mai departe. Inainte de a porni orice campanie AdWords trebuie sa te asiguri ca sunt instalate corect codurile de tracking.
In AdWords, bugetul este alocat la nivel de campanie pe zi. Sa spunem ca pentru acest client avem 3 campanii iar bugetul este distribuit in mod egal. Asta inseamna ca fiecare campanie va avea bugetul de 55RON / zi.
Bugetul alocat de client nu este suficient incat sa acopere cererea pe piata pe categoriile respective. Si este momentul sa analizam campaniile AdWords pentru a optimiza la maxim pe baza datelor stranse.
O problema frecventa atunci cand o campanie este limitata de buget este aceea ca unele grupuri sunt mult prea generale comparativ cu altele si atrag cea mai mare parte din trafic. Asa cum este in exemplul urmator:
In cazul de fata avem o campanie care este limitata de buget si care contine mai multe grupuri. Acestea au fost sortate dupa bugetul consumat. Primul grup a costat 539RON, iar urmatorul 13RON. Diferenta dintre acestea este extrem de mare. Practic tot bugetul este consumat de primul grup, iar urmatoarele nu au nicio sansa sa faca afisari. Solutia ar fi separarea in doua campanii: o campanie care sa contina primul grup (eventual impartit mai nisat), iar a doua campanie sa contina restul de grupuri.
Acelasi lucru se poate intampla si la nivel de cuvinte cheie. Pot exista cuvinte cheie intr-un grup care sa cheltuie cea mai mare parte din buget si alte cuvinte cheie care sa nu aiba deloc afisari din cauza limitei de buget.
Pentru ambele variante este recomandat adaugarea de negative la nivel de grup / campanie in cazul in care se targeteaza unul pe celalalt.
A doua problema frecventa este urmatoarea: unele campanii pot cheltui mai mult sau mai putin in functie de zile astfel incat va ramane un buget nealocat. Concret, campania A si B cheltuie totalul de 55RON / zi si sunt limitate de buget, dar campania C consuma doar 15RON / zi.
Solutia este folosirea optiunii shared budget care va imparti bugetul pe campanii, in functie de ROI.
Concluzii
– fii atent la care sunt diferentele de buget consumat la nivel de campanie / grup
– fii pregatit sa restructurezi oricand contul AdWords in functie de bugetul consumat (folosind AdWords Editor acest lucru se face foarte usor)
– foloseste cu incredere Shared Budget atunci cand imparti bugetul pe mai multe campanii AdWords
Tu cum aloci bugetul cand rulezi campanii AdWords?
Ai avut si alte probleme?