Google Adwords Conversion Tracking
Acest cod de tracking este cel mai important atunci cand rulezi campanii prin Google Adwords.
Pentru a genera acest cod trebuie sa dam click pe Tools and Analysis/ Conversions:
Pasul urmator este de a defini ce inseamna o conversie pentru site-ul nostru. Aceasta poate fi o vanzare, un lead, inregistrare, abonare newsletter sau chiar vizualizare a unei pagini cheie din site-ul nostru.
Dupa ce introducem numele conversiei, vom selecta din dropbox tipul de conversie. Campul page security level este important de modificat daca pagina pe care se pune acest cod este de tip https.
Tracking indicator este folosit pentru informarea vizitatorilor ca site-ul inregistreaza actiunile sale pe site. Google tine foarte mult la acest lucru, de aceea ne ofera posibilitatea de informare intr-un mod foarte simplu. In caz contrar se bifeaza a doua optiune Don’t add a notification to the code generated for my page si ni se recomanda sa avem o rubrica in Termeni si conditii despre acest lucru.
Din rubrica Advanced options putem opta pentru inregistrare conversiilor de tip View-through precum si perioada de valabilitate a cookie-ului pentru aceste conversii. O conversie de tip view-through se inregistreaza doar pentru campaniile din reteaua de Display. Aceasta reprezinta o actiune ce s-a intamplat fara a se da click pe reclama. Spre exemplu, daca avem un banner care a fost afisat in reteaua de Display, o conversie view-through se inregistreaza atunci cand un utilizator a ajuns pe o pagina pe care este afisat bannerul nostru iar ulterior el ajunge pe site-ul nostru (fie intrand direct pe site, fie prin alt canal de promovare) si face actiunea dorita si masurata de noi. Este bine de stiut ca aceste conversii au o valoare mai mica decat cele normale, deoarece nu stim daca reclama afisata a a fost sau nu vazuta de utilizatori. Eu personal urmaresc aceasta metrica deoarece astfel stiu pe site-urile pe care stau clientii mei, chiar daca ei inregistreaza conversia prin alt canal.
Ultimul pas este de a trimite codul de tracking programatorului sau firmei care se ocupa de dezvoltarea site-ului. Acest script trebuie sa ruleze o singura data dupa ce s-a realizat actiunea pe care o masuram. Cea mai cunoscuta modalitate este de a crea asa numita pagina thank you care se poate accesa doar dupa ce s-a cumparat ceva de pe site-ul nostru, dupa ce s-a abonat cineva pe site-ul nostru sau a completat un formular.
Google Adwords Dynamic Value
Valoarea dinamica a conversiei se implementeaza foarte usor. Este de fapt o singura linie de cod in care i se atribuie o valoare in functie de cat valoreaza conversia. Codul este urmatorul:
if (10.0) { var google_conversion_value = 10.0; }
Acest cod este foarte util in primul rand site-urilor de tip ecommerce. Diferenta dintre acest cod si cel din Analytics este ca dupa implementare, vom avea mai multe statistici din interfata Google Adwords:
Este bine de stiut ca aceste valori vor fi tot timpul diferite de cele vazute in Google Analytics in rubrica ecommerce. Asta deoarece in Google Adwords o conversie se inregistreaza in functie de click, iar in Analytics in functie de vizita. De exemplu daca o persoana da click pe reclama noastra pe data de 01.01.2012 si converteste pe data de 15.01.2012 atunci in Google Adwords conversie apare pe data de 1 Ianuarie, iar in Analytics pe data de 15 Ianuarie.
Codul de mai sus trebuie adaugat in codul Google Adwords Conversion Tracking de la primul punct.
Legatura Adwords – Analytics
Din Adwords avem statistici la nivel de click-uri. Analytics-ul ne ofera statistici la nivel de vizitatori. Astfel, daca legam contul Adwords cu cel de Analytics vom putea analiza comportamentul vizitatorilor care au venit din Google Adwords.
Inainte sa facem aceasta legatura, trebuie sa stim ca legatura este de tip one to one si anume un singur cont Adwords se poate lega de un singur cont Analytics.
Pentru a lega conturile, primul pas este sa mergem in setarile Google Adwords si sa selectam tagging-ul automat:
Acest pas va adauga parametrul gclid in toate vizitele care vin din Adwords. Parametrul identifica in Adwords campania, grupul, cuvantul cheie si reclama pe care s-a dat click.
Al doilea pas este de adauga adresa de email a contului Adwords ca user de tip administrator in Google Analytics.
Ultimul pas este de a face legatura din Google Analytics. Acest lucru se face din tab-ul admin/Data Sources:
Dupa ce am pus scriptul Adwords pe pagina de thank you este bine sa testam ca se inregistreaza corect conversiile si ca s-a facut corect legatura intre Adwords si Analytics. Pentru a face acest lucru, primul pas este sa cautam pe Google un cuvant cheie pentru care licitam, dam click pe reclama noastra si completam pasii pana la finalizarea conversiei ca un utilizator normal.
Google spune ca statisticile Adwords sunt actualizate in 2-3 ore, de regula se intampla mult mai repede.
Pentru a verifica legatura Adwords-Analytics trebuie sa ne logam in Analytics dupa o zi de la setarile facute si avem click-uri din campaniile Adwords. Din Analytics trebuie sa accesam rubrica Advertising:Din acest meniu, dupa ce accesam Campaigns ar trebui sa vedem aceeasi structura Adwords si statisticile la nivel de vizitator pentru traficul platit.
———
Din punctul meu de vedere nici un cont Adwords nu ar trebui sa ruleze fara setarile de mai sus. Chiar si pentru campaniile de branding se pot gasi indicatori care sa fie urmariti 🙂
Am scris acest articol dupa ce am preluat campanii Adwords care cheltuie sume semnificative lunar si nu inregistrau corect conversiile.
Pentru mai multe informatii despre aceste setari, link-urile de mai jos sunt foarte utile:
– http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=en&answer=1722054
– http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=1033961&topic=1308612&ctx=topic
Pingback: Canale de vanzare eficiente pentru un magazin online | Teiosanu George
Pingback: Unelte folosite cand rulezi campanii Google AdWords | 2Parale Blog - Marketing Afiliat
Pingback: George Teiosanu Canale de vanzare eficiente pentru un magazin online » George Teiosanu