Google AdWords + Email Marketing = Clienti mai multi

Combinatia dintre Google AdWords, Email Marketing si Remarketing este una castigatoare din multe puncte de vedere. Din motorul de cautare aduci pe site-ul tau oameni interesati de ceea ce vinzi. Pe acestia ii poti urmari printr-o campanie de remarketing prin care sa-i incurajezi sa se aboneze la newsletter sau sa-si creeze un cont pentru a primi un voucher cadou la prima comanda. Dupa care, folosind o strategie bine pusa la punct de email marketing iti poti convinge vizitatorii sa comande prima data sau sa comande de mai multe ori.

Google poate fi folosit ca sursa de atragere de vizitatori noi pe site-ul tau. Exista foarte multe metode de targetare prin care poti ajunge la persoane care nu au mai fost la tine pe site. Strategia pe care o gandesti inainte de lansarea unei campanii AdWords conteaza foarte mult. Cateva exemple de ce poti face prin Google AdWords le poti vedea intr-o prezentare pe care am sustinut-o la Lumea SEO PPC. Prezentarea a fost despre 10 lucruri exceptionale pe care le poti face prin PPC.

Am mai scris despre doua exemple concrete de strategii aici:

Cum poti face un public ce nu a auzit de tine sa te tina minte la un cost cat mai mic

Monopolizarea rezultatelor Google prin AdWords

Sa scrii reclame text pentru o campanie pe Search poate fi o provocare. Te invit sa citesti un articol despre mesaje care iti cresc CTR-ul si rata de conversie.

Prin Google AdWords poti de asemenea sa actionezi atunci cand ai probleme cu reputatia. Anul trecut la SEM Days am tinut o prezentare despre Reputation Management prin Google AdWords.

Email Marketing-ul are una dintre cele mai mari rate de conversie. De multe ori mai mare decat vizitatorii care vin din cautarea pe brand. Asta deoarece poti adresa o promotie unui segment de vizitatori care au mai cumparat de la tine. Sau poti face cross sell foarte usor. Sau poti gandi o strategie completa de email marketing de la abonarea la newsletter pana la prima comanda.

Un exemplu de strategie pe care il mai dau la prezentari este cea pe care o au cei de la Radian6, o companie care monitorizeaza activitatea brandului pe internet. Initial am intrat pe site-ul lor fiind un concurent al unui client de-al meu. Dupa care, am inceput sa fiu urmarit prin remarketing cu bannere precum acesta:

radian6Bannerul respectiv facea foarte mult push pe mine sa descarc un ebook gratuit. Fiind gratuit, sansele ca publicul lor tinta sa descarce acest ghid sunt mari. Landing page-ul arata si el foarte bine si se imbina perfect cu bannerul de pe care am dat click:

radian6-step2

 

Dupa ce mi-am introdus datele personale in formular au trecut doua saptamani pana la primirea primului email (exceptie face confirmarea de download). Acesta arata asa:

radian6-step3Se observa usor personalizarea acestui email. De la numele meu folosit in doua locuri pana la numele companiei introduse de mine anterior. Nu in ultimul rand, abordarea din email foarte personala mi-a placut mult: How does schedule look over the next couple of weeks? Tinand cont ca produsul lor este unul b2b intrebarea este una potrivita 🙂

Nu am raspuns la acest email, iar dupa inca o saptamana am primit ultimul email de la ei:

radian6-step4In acest email imi spuneau ca este ultimul pe care mi-l trimit si ma incurajau sa particip la un webinar organizat de ei care sa ma incurajeze sa le folosesc platforma.

De ce functioneaza aceasta strategie de promovare?

1. Ofera un ebook gratuit. Ce este gratuit atrage tot timpul. Costul de creare a unui ebook este unul infim in comparatie cu beneficiile pe care le aduce.

2. Prin remarketing fac push pe vizitatorii care au fost la un moment dat la ei pe site si ii incurajeaza sa descarce ghidul gratuit.

3. Ghidul este oferit doar celor care isi ofera datele personale, inclusiv adresa de email si compania la care lucreaza. Astfel lucreaza la crearea unei baze de date.

4. Email-ul personalizat ajuta mult la rata de raspuns. Email-ul este trimis dupa timp in care se presupune ca a fost citit ghidul iar informatia de acolo a ajutat utilizatorul.

Google AdWords + Email Marketing = mai multi clienti

Despre studii de caz similare si exemple concrete voi vorbi o zi intreaga la Email Marketing & AdWords Academy. Evenimentul vizeaza oameni de marketing si vanzari precum si owneri de business. Ce-ti pot garanta este ca vei pleca acasa cu multe idei si raspunsuri referitoare la campaniile tale AdWords si Email Marketing.

Atat eu, cat si Andrei Georgescu avem o experienta din care multe business-uri pot invata. Si amandoi avem mana larga la a da din casa si a folosi studii de caz 🙂

Pentru a te convinge, te invit sa citesti mai multe despre performanta AdWords adusa clientilor nostri, precum si despre premiile in email marketing luate de White Image.

P.S. Daca nu vei fi acolo, concurenta ta sigur va fi 🙂

728x90

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *