Prin aceasta strategii poti ajunge sa fii pe toate paginile din motorul de cautare Google pentru unele cuvinte cheie. Si nu este nicio scamatorie la mijloc. Promovarea prin AdWords permite afisarea de reclame pe pagini specifice de continut care pot fi bloguri, forumuri, siteuri mari de stiri, etc. Iar aceste pagini apar de multe ori in primele rezultate Google. Concret, putem sa cream o lista cu toate rezultatele organice din Google si sa le targetam ca plasamente. Daca acestea permit afisarea de reclame AdSense, vom aparea cu produsul sau serviciul promovat acolo.
Pasii monopolizarii paginii de rezultate
1. Analiza rezultatelor organice pentru o lista de cuvinte cheie
2. Verificarea paginilor care permit afisarea de reclame prin AdWords (au cod AdSense in pagina)
3. Crearea unei liste cu aceste pagini
4. Crearea unei campanii cu targetare bazata pe plasamente folosind aceste pagini
Beneficiile acestei strategii
1. Monopol
Primul si cel mai mare este spus chiar in titlul articolului. Te adresezi unui public ce te cauta pe Google si poti aparea pe toate paginile din Google – daca acestea permit afisarea de reclame prin AdWords. Este ca si cum ai avea 10 reclame pentru o anumita cautare in Google.
2. Cost mic pe click
Prin aceasta metoda reclamele tale vor fi afisate pe reteaua de display (pagina destinatie din motorul de cautare). Costul pe click este mai mic pe display fata de search. Iar in final este acelasi lucru ca si cum ai aparea in pagina de rezultate chiar daca e un click in plus.
Pentru unele nise costul pe click in search poate fi si de 10 ori mai mare decat cel din reteaua de display.
3. Expunere mare
(pauza publicitara, sunt speaker la ecomTIM)
In reteaua de display putem afisa reclame de tip imagine (statica sau dinamica). O imagine face cat o mie de cuvinte. Ca si cea de sus 🙂 Iar prin aceasta metoda putem sa aparem cu bannere chiar de 300×600 (noul format Google) pe rezultate de pe prima pozitie Google. Gandeste-te ca prin aceste banenere te adresezi unui public ce cauta produsul promovat de tine. Este ca si cum te-ai promova cu bannere pe pagina de rezultate din motorul de cautare.
4. Promovarea pentru cuvinte cheie adiacente
De multe ori dorim extinderea contului folosind cuvinte cheie adiacente business-ului nostru. Dar daca pe aceste cuvinte cheie nu a mai licitat nimeni atunci Google nu are un istoric iar costul pe click va fi mare sau vom fi afisati sub pagina de rezultate organice.
5. Evitarea low search volume
Pentru unele cuvinte cheie desi noi credem ca ar fi normal sa existe cautari, Google nu ne afiseaza reclamele. Unele pot fi chiar importante pentru noi, iar pentru aceasta poate fi o solutie buna.
Dezavantaje
1. Dureaza
In functie de cat de multe cuvinte cheie folosim acest proces poate dura ore bune. Mai mult decat atat este un proces migalos – exemplul concret de la sfarsitul articolului.
2. Remarketingul
Campaniile de remarketing sunt prioritare acestei strategii. Daca un vizitator este urmarit prin remarketing pe toate spoturile AdSense din pagina pe care o avem noi ca plasament, sansele sa fim afisati acolo sunt mici. Sau trebuie sa licitam mai mult.
O solutie pentru a evita acest lucru este de a licita foarte mult la targetarea de plasamente si de a crea o lista de remarketing negativ pentru cei care au dat click o data din aceste pagini. Separat vom crea noi o campanie de remarketing cu targetarea persoanelor care au venit din plasamente dar licitand mult mai putin.
Exemplu concret pas cu pas
Sa spunem ca avem de promovat o agentie de turism si avem un pachet special pentru Londra.
Voi alege ca si cuvinte cheie hoteluri ieftine in londra. Principalul concurent pentru aceasta cautare este Booking.com. Din experienta iti spun, nu vrei sa concurezi cu el 🙂 E challenging, e misto dar sunt foarte mari si al naibii de atenti la orice misca in domeniul lor. Atenti deoarece nu le scapa nicio oportunitate, iar daca o vad la concurenta o aplica foarte repede 🙂
Cam asa arata concurenta pentru aceasta cautare:
Cu rosu am marcat playerii cu care ne batem daca am licita in AdWords, cu verde am marcat siteurile pe care putem ajunge folosind aceasta strategie.
Urmatorul pas este de a analiza paginile din rezultatele organice. Pe locul doi este urmatoarea pagina:
Observam in partea dreapta ca este o reclama AdSense. Daca vom da scroll in josul paginii, printre raspunsuri mai avem un astfel de spot:
Reclamele din aceasta pozitie sunt printre cele mai eficiente. Asta deoarece persoanele care au ajuns la jumatatea paginii prezinta interes fata de ceea ce citeste. In poza de sus eu sunt urmarit prin remarketing iar reclama nu pare relevanta. Dar o targetare pe plasament cu hoteluri ieftine din Londra ar fi excelenta.
Pe locul 6 in Google pentru aceasta cautare este pagina urmatoare:
Prima intrebare a ta va fi „ok, dar cine ajunge pana la rezultatul 6?”. E o intrebare buna, dar cine ajunge la aceasta pozitie este clar o persoana foarte interesata sa mearga in Londra curand care nu a gasit ce-si dorea pana la aceasta pozitie.
Observam si pe aceasta pagina un spot AdSense foarte bine pozitionat.
Cum ti se pare aceasta strategie? Te astept la ecomTIM unde voi vorbi despre cum sa te promovezi in noua era Google. Voi folosi multe studii de caz si exemple concrete pentru a intelege cat mai usor cum sa ai rezultate cat mai bune prin Google AdWords.
Nu ezita sa-mi pui intrebari folosind comentariile 🙂
Ai spus la un moment dat:”Cu rosu am marcat playerii cu care ne batem daca am licita in AdWords, cu verde am marcat siteurile pe care putem ajunge folosind aceasta strategie.” Ce nu inteleg este cum puteti ajunge pe acele siteuri (marcate cu verde) ?
Printr-o campanie AdWords pe reteaua de display adaugand ca plasamente siteurile marcate cu verde. Asta in cazul in care acele siteuri permit afisarea reclamelor prin AdWords. Mai multe informatii despre asta aici: http://support.google.com/adwords/answer/2470108?hl=en
Pingback: Sugestii marketing online, 25 februarie – 3 martie
logic si coerent. foarte tare. multumesc!
Am pus in practica ideea, nu reusesc sa obtin prea multe Impressions dar CTR-ul e bun. Revin dupa cateva zile. 😉
@Razvan este important volumul de cautari pe cuvantul cheie folosit precum si pozitia siteului in cautare. Iti recomand sa folosesti mai multe fraze care sunt importante pentru tine si faci grup separat pe fiecare fraza folosita cu plasamentele.
E bine ca e bun CTR-ul, incearca sa fii cat mai relevant folosind cuvintele cheie cautate pentru ca pagina este indexata pentru acele cuvinte cheie. Sper ca si CPC-ul este ok.
Astept vesti bune de la tine cu rezultatele 🙂
Multumesc pentru articol, foarte util.
Referitor la aceia ca dureaza mult:
„In functie de cat de multe cuvinte cheie folosim acest proces poate dura ore bune. Mai mult decat atat este un proces migalos – exemplul concret de la sfarsitul articolului.”
tot procesul se poate de automatizat foarte usor, mie mi-a luat 30 min:)
Pentru testare a fost luat long tail-u complet al cuvintului cheie „rochii de seara” – 1761, pentru fiecare keyword au fost extrase primele 10 rezultate ale cautarii, apoi paginile primite au fost verificate privind existenta publicitatii de la google. Iata ce rezultate am obtinut:
– in total ~9000 pagini extrase, unicate 5071;
– pagini cu adsense – 2053(~41%), fara – 3018(~59%).
foarte tare. sa ne spui si rezultatele 🙂
Ceea ce nu am inteles este de ce un potential cumparator ar incepe cautarea pentru un produs IT&C pe Google si nu la marile magazine, arhi-cunoscute in Romania, si de ce magazinele IT&C ar monopoliza rezultatele pe Google? Oricum in domeniul asta sunt cateva magazine foarte mari care monopolizeaza deja piata.
Foloseste Google AdWords Keyword Tool si ai sa vezi cate cautari lunare sunt pe foarte multe cuvinte cheie. Nu doar din IT&C ci in toate domeniile. Nu asocia comportamentul tau cu al altora. Romanii sunt si pe Orange si pe Vodafone si pe Cosmote, nu 🙂 ? Asa cum ei cumpara si de la X si de la Y si de la Z indiferent cat de mare brandul.
Chiar daca e un client fidel unui magazin, acesta poate face o cautare pentru a compara pretul cu alte magazine, poate cauta review-uri, poate cauta pareri pe forumuri de discutii unde sa afle de alte magazine, etc.
Dupa toata documentatia necesara achizitionarii produsului tot la acele magazine hiper-cunoscute ajunge, Google afisand marile branduri existente pe piata – adica exact la subiectul titlului ma refer. La urma urmei ei controleaza afisarea pe Google.
Ce faci atunci cand utilizatorul cauta review iar in pagina de aterizare a magazinului respectiv nu gaseste niciun review, relevanta va fi 0 pt. utilizator.
Mii de multumiri. Totdeauna am evitat reteaua de display, considerand-o ineficienta. Folosind strategia dumneavoastra, cred ca situatia se schimba.