Incepand cu 12 februarie in toate conturile AdWords ar trebui sa apara mesajul cu notificarea de trecere la noile tipuri de campanii, numite Enhanced Campaigns.
Principalele modificari facute in noile tipuri de campanii sunt:
– licitare la nivel de device
– licitare pe locatie
– traficul pe tableta va fi unit cu cel de pe Computer. Vom vedea cifre separate, insa nu il vom putea separa sau licita separat. Din pacate statisticile sunt doar la nivel de trafic nu si de conversii.
– reclame separate pentru traficul mobil
– extensii programabile (optiune de afisare a unui sitelink doar pe mobil si doar intr-un anumit interval de timp)
– raportare si management individual al sitelink-urilor (fiecare sitelink va fi aprobat/dezaprobat separat si vom vedea statistici pentru fiecare in parte – ctr, rata de conversie, etc.)
– tracking pentru telefoane, download-uri
Pe mine cel mai mult ma incanta extensiile, care vor fi la nivel de grup, vor fi programabile si vor avea raportare granulara.
1. Licitarea la nivel de device
Imediat ce vei da click pe butonul Get Started va aparea un sumar cu principalele modificari dupa care va trebui sa alegem bidul la nivel de mobil. Acesta poate fi crescut sau scazut cu un anumit procent fata de bidul default. Spre exemplu, daca siteul tau nu este optimizat pe mobil si doresti ca reclamele sa ruleze doar pe desktop, laptop si tablete (nu mai putem opta separat pentru tableta) atunci ar trebui sa optezi pentru decrease bid by 100%.
Nu prea inteleg la ce ma ajuta raportarea diferita dintre Computers si Tablets daca nu pot schimba nimic la nivel de bidding sau stopa unul din device-uri.
2. Licitarea la nivel de locatie
Am clienti pentru care anumite orase convertesc mai bine decat alte orase. Motivele sunt variate: increderea in online, distanta, transportul rapid, etc. Acest lucru il putem afla usor ruland un raport din Analytics sau din tab-ul Dimensions din AdWords.
Daca inainte trebuia sa avem cate o campanie separata in astfel de cazuri, acum este suficient sa avem o singura campanie cu bid la nivel de oras:
Daca spre exemplu descoperi ca ai mai multe comenzi seara decat in timpul zilei atunci iti doresti ca seara sa fii intr-o pozitie superioara. Un astfel de raport il poti vedea tot din tabul Dimensions / Time / Hour of the day:
Aceasta optiune e deliciul meu 😀 Sunt fantastice. Exista o groaza de posibilitati prin care le poti folosi la nivel de grup. Iar raportarea este foarte tare! Pot sa-mi dau seama acum care sitlink care are rata de click mai buna si care rata de conversie mai buna. Astfel stiu daca afisez atributele potrivite la produsele promovate si stiu daca landing pageul unde trimite fiecare sitelink este cel mai apropiat de nevoia utilizatorului:
In screenshotul de sus se observa ca sitelink-urile au fost aprobate pe rand 🙂 Daca un sitelink este dezaprobat, celelalte vor functiona.
Va trebui sa migrezi toate sitlink-urile vechi in sitelink-uri noi. Dupa care vei putea sa le aplici la nivel de grup:
Optiunea asta rezolva o problema mare pe care o aveam inainte: sa spunem ca am o campanie AdWords pe laptopuri. Iar aceasta campanie contine grupurile Laptopuri Dell, Laptopuri Sony si Laptopuri Lenovo. In vechiul AdWords trebuia sa folosesc aceleasi sitelink-uri pentru toate aceste marci. Daca eu as fi vrut ca cei care cauta laptopuri dell sa vada top 4 laptopuri vandute de pe siteul meu prin sitelinks sau cele mai cautate atunci acestea ar fi fost afisate si persoanelor care cauta laptopuri lenovo. Solutia era sa fac o campanie pentru fiecare marca. Pare firesc la prima vedere. Insa marca este doar un criteriu care se cauta la un laptop. Iar magazinele de IT & C vand multe alte categorii de produse. Imagineaza-ti cate mii de campanii ar trebui sa aiba un magazin ca sa afiseze cat mai eficient sitelink-urile pentru a satisface cat mai bine nevoia persoanei care cauta.
Acum acest lucru este extrem de simplu. Vor fi mai putine campanii si mai multe grupuri. Muuuuuult mai bine!
5. Reclame speciale pentru mobil
La crearea unei noi reclame intr-o campanie de tip Enhanced exista optiunea device preference mobile. Care este de tip checkbox. In cazul in care bifam aceasta optiune, reclama va fi afisata doar pe mobile cu full browsers.
Aceasta optiune poate fi folosita de succes de magazinele care sunt prezente si in offline. Exemplul clasic este cel cu o cautare de pe telefon vs desktop la cuvantul pizza. Daca se face cautarea de pe mobil este destul de probabil sa cautamo pizzerie in apropiere si putem avea o reclama de genul:
La aceasta reclama voi putea adauga si optiunea noua de Call Extension.
Tie cum ti se par noile optiuni din Enhanced Campaigns?
Pingback: Sugestii marketing online, 18 – 24 februarie
Am mai invatat ceva, multumesc.