Google a anuntat pe 6 februarie o schimbare majora in platforma Google AdWords. Aceasta modificare a pornit de la comportamentul oamenilor care s-a schimbat mult in odata cu evolutia rapida a smartphone-urilor si a tabletelor. Trecem de la un device la altul foarte usor in functie de intervalul orar si locatia in care ne aflam. Spre exemplu, eu folosesc 4 device-uri aproape zilnic: laptopul la birou, smartphone-ul oriunde, tableta la intalniri si seara acasa din pat si desktopul seara acasa. Am nevoie in mod constant de ceva, iar in functie de context folosesc device-ul care imi este la indemana.
Google mizeaza pe trei criterii in noul AdWords: locatie, ora si device pe care se vor baza noile campanii denumite Enhanced Campaigns. Pe langa asta, vom avea reclame mai „destepte” in sensul ca sitelink-urile, extensiile si reclamele vor fi afisate in functie de contextul in care se afla persoana targetata; vom putea licita la nivel de cele trei criterii si vom putea masura noi tipuri de conversie precum telefoanele, ba chiar vanzarile din offline influentate de campaniile AdWords 🙂
Intr-un exemplu dat de Google, 200 de campanii care acum sunt in duplicate pentru a putea targeta in functie de locatie, device si a putea pune sitelink-uri corespunzatoare vor fi transformate intr-o singura campanie unde vom biduri la nivel de locatie, device si extensii. Ceea ce suna foarte bine, insa tranzitia acestor campanii s-ar putea sa fie un proces migalos.
Toate conturile AdWords vor avea optiunea de a trece la noul tip de campanii pana pe 12 februarie. Apoi urmeaza o perioada de cateva luni in care vom putea migra spre enhanced campaigns. Daca in acest interval nu acestea vor fi migrate automat de catre sistem (in jurul lunii iunie).
Google a creat un document destul de stufos despre cum se va face aceasta migrare.
Tu ce parere ai despre noile schimbari?
Pingback: Cum optimizezi o campanie AdWords in functie de device & zona geografica? | Dragos Smeu