La intalnirea lunara 2Parale din aceasta luna (Miercuri, 7 Septembrie) am vorbit despre pasii pe care ar trebui sa-i urmeze un afiliat care vrea sa promoveze categoria fashion.
Principalul obiectiv al prezentarii a fost de a explica modul in care ar trebui sa pornesti un proiect de afiliere in zona fashion (insa se poate extinde si pe alte nise).
Pentru orice proiect online, fie el de afiliere sau nu, primul pas este analiza competitiei si a nivelului de interes, precum si tendinta in cautari pentru urmatoare perioada din acea nisa.
Pentru a vedea care a fost nivelul de cautari in anii sau lunile trecute pe Google vom folosi Google Insights. Astfel, putem estima nivelul de interes pentru perioada imediat urmatoare si vom sti cum sa abordam aceasta nisa.
Din acest grafic se vede foarte usor faptul ca aceasta categorie a crescut mult din 2004 pana in prezent, iar estimarile Google (linia punctata) ne arata o crestere in continuare. De remarcat ca punctul de varf al cresterii in cautari este septembrie in fiecare an. Este perioada in care lumea se intoarce din concedii, incepe scoala si incepe sezonul de haine toamna-iarna.
Pentru acest grafic am verificat nivelul de cautari pentru categoriile geci, paltoane si cizme. Asa cum era de asteptat, cele mai multe cautari se fac in lunile octombrie noiembrie. Observam de asemenea cresterea interesului in aceste categorii de la an la an. Tinand cont ca acum suntem in septembrie, sugerez afiliatilor din aceasta categorie sa profite de timpul ramas si sa se pregateasca pentru acea perioada.
Urmatorul pas in afilierea pe fashion este alegerea magazinelor pe care dorim sa-i promovam. 2Parale ofera optiunea de sortare a advertiserilor dintr-o categorie in functie de performanta realizata de afiliati. Sugerez sa mergeti cu incredere pe pagina categoriei fashion de afiliere.
Analizeaza apoi oferta propusa de advertiserii din top dar citeste si descrierea fiecarei campanii. Acolo poti afla detalii despre categoriile care vand cele mai bine, target-ul de varsta al magazinului precum si alte detalii importante.
Inainte de a aplica la o campanie, uita-te la comisionul minim pe care il poti castiga de la un magazin, precum si numarul de produse disponibile. Daca sunt prea putine, le poti combina cu aceeasi categorie din alt magazin.
Recent 2Parale, a introdus posibilitatea de a compara rata de respingere a comisioanelor aduse de tine cu rata de respingere din categoria respectiva. Este un criteriu foarte important, iar atunci cand rata de respingere este mare sugerez sa iei legatura cu acel advertiser pentru a afla motivul. In cazul in care nu este convingator si pentru tine acea rata de respingere nu este profitabila, alege alt advertiser din aceeasi categorie.
Pe langa prezentarea mea Liviu Taloi a vorbit despre cum poti optimiza rata de conversie a unui magazin online despre fashion, iar Mihai Petroff de la 3Suisses ne-a scos in evidenta beneficiile pe care le au afiliatii din campania sa. Campania de afiliere 3Suisses are o rata de respingere a comisioanelor de 4% iar fiecare afiliat primeste un cadou la realizarea primului comision. Poti vedea toate prezentarile de la acest eveniment pe blogul oficial 2Parale accesand acest link.
Ai incercat sa promovezi categoria fashion? Ce rezultate ai avut? Vreau sa te ajut sa-ti cresti profitul din aceasta categorie deoarece potentialul este mare. Astept cu interes comentariile voastre si putem discuta detaliat pe fiecare caz in parte.