Pe 25 August, am vorbit la Lumea SEO PPC despre cuvinte cheie in Google Adwords.
Am luat ca si studiu de caz o firma care vinde masini de tocat. In primele slide-uri explic despre psihologia cautarii. Fiecare persoana care cauta ceva pe google, chiar daca foloseste aceleasi cuvinte cheie au o imagine diferita a rezultatului la care se asteapta. Pentru a explica mai usor asta, am asociat rezultatele din Google Images pentru cautarea masini de tocat. Gandeste-te ca fiecare imagine din acele rezultate este asociata cu o persoana care a facut cautarea. Campania ta Adwords trebuie sa satisfaca toate aceste persoane.
Cum impaci toti acesti utilizatori?
O cautare pe Google ne poate spune foarte multe despre o persoana. Ne poate descrie cu exactitate produsul pe care acesta il doreste, ne poate spune stadiul de cumparare in care se afla (interes, research, cumparare), sexul, daca vrea sa achizitioneze produsul offline, etc.
Daca vom grupa cuvintele cheie in functie de aceste detalii, vom putea afisa o reclama care sa fie cat mai aproape de nevoia sa. Ceea ce va duce la un pret mai mic pe click, precum si o rata de conversie mai mare.
Printre exemplele cele mai importante din prezentare:
Aceste cautari ne descriu exact nevoia utilizatorului pe site-ul nostru. Prima intrebare este daca pagina destinatie unde au ajuns satisface toate aceste nevoi. Putem observa cu usurinta cateva cuvinte cheie pe care sa le adaugam ca si negative (adaptor, second hand, accesorii). Daca vindem si acest tip de produse, ideal ar fi sa cream un grup nou si sa trimitem vizitatorii pe o pagina ce contine accesorii si produse second hand.
Plecand tot de la aceste cuvinte cheie, observam ca foarte multe persoane cauta masini de tocat electrice. Primul lucru pe care ar trebui sa-l facem este sa cream un grup de cuvinte care sa contina:
tocator de carne electric
masini de tocat electrice auchan
masina de tocat carne electrica
masini de tocat electrice moulinex
masina electrica de tocat carne
masini de tocat carne electrice
tocator de carne electric vortex
masini de tocat electrice fabricate
masina electrica de tocat carne tesco
masini electrice de tocat carne
masina electrica detocat carne
masini profesionale electrice de tocat inox
masina electrica de tocat
Cream apoi reclame despre masini de tocat electrice si trimitem vizitatorii pe o pagina care sa contina doar acest tip de produse. Stim cu siguranta ca toti acesti utilizatori prezinta un interes pentru o masina de tocat electrica.
O persoana care cauta foloseste in cautarea sa pret, cost, cat costa, etc. prezinta un interes mai mare de cumpare. Acesta a trecut de stadiul de informare si este interesat de achizitia propriu zisa a produsului.
Reclama noastra trebuie sa reflecte acest lucru. In prima reclama text ii spun utilizatorului ca masinile de tocat de pe site-ul meu au cel mai bun raport pret/calitate, apoi incerc sa-l „imping” sa comande si sa se convinga.
A doua reclama contine pretul cel mai mic cu care poate achizitiona o masina de tocat. Astfel, dupa ce va da click pe reclama va sti la ce sa se astepte.
O persoana care foloseste in cautarea sa review, forum, compara, informatii, etc. este in stadiu initial de informare. De aceea, folosesc in titlul meu Compara masini de tocat. Pe acesti vizitatori ii putem trimite pe aceeasi pagina destinatii unde au toate produsele, sau cream o pagina mai detaliata cu review-uri, motive pentru care sa aleaga o masina de tocat, etc.
O persoana care foloseste cuvantul ieftin sau derivatii ne spune ca nu este dispus sa cheltuie multi bani pentru produsul nostru. De aceea fie ii trimitem pe o pagina unde sa avem doar produsele mai ieftine, fie incercam sa le dam motive sa achizitioneze un produs mai scump dar de o calitate mai mare. In reclamele mele, scot in evidenta motivele pentru care nu ar trebui sa-si cumpere o masina de tocat ieftina.
De regula, in functie de pretul si produsele pe care le vindem optam sa adaugam cuvantul ieftin ca si negativ.
O persoana care foloseste in cautarea sa cuvantul magazin + numele orasului ne face sa credem ca aceasta prefera sa caute adresa unui magazin pentru a urma sa-l achizitioneze offline. Este foarte greu sa conving o asemenea persoana sa-mi comande produsul online. De aceea ii spun ca ii ofer transport gratuit si garantie 2Ani. Pe langa asta, ii pot oferi ca si bonus o carte de retete. Folosind aceste beneficii incerc sa-l conving sa comande online.
Ce parere aveti? Voi creati reclame in functie de interesul de cumparare al vizitatorilor? Cum grupati cuvintele cheie si pe ce pagini destinatie ii trimiteti?
Pingback: Noutati din piata, 22-28 august | 2Parale Blog - Marketing Afiliat
Din câte am înţeles din poza a 3-a, cuvintele cheie care conţin „pret”, „preturi” sunt utilizatori în buying mode?
Dap, in mod normal o persoana care cauta pret apoi nume produs este interesata de achizitia produsului respectiv. Spre exemplu daca cineva cauta preturi tocatoare de carne acea persoana este interesata sa achizitioneze un tocator de carne insa nu stie exact modelul. Dar prin faptul ca vrea sa afle pretul, ne face sa credem ca are nevoie de acel produs. O persoana care cauta doar nu este decisa daca isi doreste sau nu acel produs. Poate cauta din curiozitate, poate cauta poze cu produsul, poate cauta review-uri, se poate informa pentru a-l achizitiona offline, etc.
Cel mai bine este sa testezi separat cuvinte cheie care contin si cuvantul pret si sa vezi cum performeaza.
Citind articolul tau imi dau seama de ce sunt oameni care cheltuie bugetul de adwords inutil, putini inteleg importanta ca fiecare tip de client sa fie trimis catre o pagina anume
Oricand se pot corecta greseli si face optimizari 🙂 Important este sa fie deschisi la minte si sa inteleaga corect procesul.
Pingback: Resurse: SEO, PPC-Adwords, Google Plus si Facebook Ads | Ana Matei's Blog
Si daca ai doar un produs de vanzare, ce optimizezi?
Nu prea inteleg intrebarea ta… Indiferent daca vinzi un produs sau mai multe poti oricand sa optimizezi performanta din Google Adwords: scorul de calitate, CPC, pozitie in rezultate, cost, conversii, cost pe conversie, rata de conversie apoi performanta site-ului: landing page, bounce rate, timp petrecut pe site, cresterea numarului de vanzari.
Cred ca Iulian se refera la cazul siteurilor ce comercializeaza un singur produs.
Orice produs se cauta dupa mai multe atribute, nevoi, in stari diferite de cumparare. Recomand sa analizezi http://www.crazyegg.com si campania lor AdWords. Cred ca acesta poate fi tratat ca un singur produs pe site.
Foarte interesant ceea ce am citit mai sus, insa am doua lucruri de punctat, si anume:
– cum ajungi sa ai o asemenea lista de keyword-uri care insumeaza „comportamentul” pentru aproape intreaga gama de potentiali clienti?
Eu unul pot crea o asemenea lista uitandu-ma in Analytics (insa obtin deja trafic pentru acele keyword-uri)
– se stie ca intr-un magazin online produsele sunt impartite pe categorii. In articol ai precizat faptul ca ar trebui create pagini speciale pentru fiecare subcategorie de produse (spre exemplu, pagina unde sa existe produse mai ieftine, pagina fiind destinata celor care in cautarea lor folosesc cuvinte precum „ieftin” sau derivati si care nu sunt dispuse sa cheltuie multi bani pentru produsul respectiv). Intrebarea: daca eu am 1-2 categorii de produse, ce trebuie sa fac? Sa creez o a treia, pe care sa o numesc, sa zicem, „produse mai ieftine” si sa trimit persoanele pe aceasta pagina folosind grupul de keyword-uri sugerat de tine? Dupa parerea mea o astfel de abordare ar crea un haos in categoriile de pe site…
1. Sunt cateva cuvinte cheie care descriu stadiul in care se afla cumparatorul. O persoana care cauta forum, review, informatii, poze + produs este in stadiu de informare. Pentru acestea putem afisa o reclama ce sa contina mesajul CTA „Afla mai multe!”, „7 Motive sa alegi…”, „Convinge-te ca ai nevoie de…” iar pe pagina destinatie sa fie o descriere mai detaliat a produsului/produselor respective. O persoana care cauta pret, cat costa + produs stie ca vrea acel produs si este interesata sa compare preturile de pe mai multe site-uri. Cineva care cauta produs + ieftin, produs + cel mai mic pret indica faptul ca are un buget limitat si trebuie sa venim cu lucruri care sa intareasca brandul in eventualitatea in care produsul este mai scump decat la competitie.
2. Nu am spus ca trebuie sa creezi categorii speciale pentru orice. Cea mai buna varianta este folosirea filtreror si a etichetelor/tagurilor. Cum spuneai tu pentru „produse mai ieftine”, „produse ieftine” fie trimiti pe pagina produselor respective dar sortate in ordinea pretului de la cel mai mic la cel mai mare, fie selectezi produsele intr-un anumit interval de pret. Atunci cand se cauta culoarea produsului, putem filtra produsele dupa acea culoare si selecta ca si pagina destinatie. In exemplul meu cu tocatoarele electrice, este foarte simplu crearea unui tag intitulat „tocatoare electrice” si asociat fiecarui produs de acest gen. Aceasta pagina nu trebuie neaparat sa fie vizibila (ca si o categorie), ci mai degraba sa existe ca si locatie cu produsele respective.
Din punctul meu de vedere acestea sunt optiuni pe care ar trebui sa le aiba orice magazin, indiferent daca face sau nu Adwords. Pentru ca ajuta vizitatorii sa gasesasca intr-un mod cat mai usor produsele dorite. Iar in momentul de fata, majoritatea platformelor au deja implementat ce zic eu.